Gå til innhold

hvordan finner man ut at man har migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

seriøst, eg holdt på å kjøre utfor no nettopp!!

eg va i en sving, eg har kjørt gjennom 1000 milliona gang før, så va laaangt under 80 da, sjøl om d e 80 der..

å plutselig så eg ingenting! eg fikk skikkeli hodepine, å det ulte å pipa å "ringa" i øran mine, å så ingenting, å hadde skikkelig press over panna/tinningan.

har vært sinnsykt plaga med hodepine etter mini kom til verden, å eg begynne å lure på om det kan være migrene. kordan finn man ut man har d?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, d skjønne jo eg å, men ka gjør legen for å finne det ut da?

Skrevet

Det som kjennetegner migrene er at hodepinen sitter på den ene siden av hodet og er puserende (hvert puls/hjerteslag er som er slegge i hodet!). Ofte blir man kvalm og uvel, kan ha synsforstyrrelser, og hodepinen blir mekbart værre ved bevegelse/aktivitet og skarpt lys.

Men ingen regel uten unntak, det finnes flere typer migrene, men det finnes også 1000 andre grunner til hodepine, så et legebesøk er nok på sin plass. Han vil bli kjempeglad for en hodepinedagbok, skriv ned når du har anfall og hvordan det kjennes, gjerne også om det er noe spesielt som utløser det (stress, søvnmangel, spesiell mat osv)

Lykke til!

Skrevet

legen min bare hørte på symptomene mine.. og mente det var det, men en litt mild versjon.. fikk sterke ibux i første om gang for å se om de tar smerten, og det gjør dem om jeg tar dem tidlig nok..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...