Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 visst jeg begynner med behandling i morgen, og barnet kommer nå i disse dager kan den bli syk da??er det trygt å behandle sopp når du er gravid..?uff,tørr ikke å si det til legen.har aldri hatt dette før og det er flaut
petite fleur Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Hvorfor tør du ikke si dette til legen din? Sopp er ikke så uvanlig under graviditet.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 jeg synst det er ubehagelig å gå til gynekolog..gjorde det en gang på seks ukers kontrollen med første mann og synst det var ubehagelig..
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 JA, du kan smitte barnet med sopp. Aner ikke hvor vanlig det er, men det forekommer. Så kan soppen sette seg på din pupp og i barnets munn. DET er vondt det, også krever det mye mer nitidig og slitsom behandling enn underlivssopp!!! Vet om folk som har slitt med dette i uker og måneder under amming. Mor smitter barn, og barnet mor i en evig runddans... Si ifra, få behandling, og bli kvitt dette umiddelbart. MYYYE bedre. Legen vet selvsagt at dette er veldig vanlig hos gravide. Sopp handler ikke om urenslighet. Ofte er overdreven vasking synderen! Det er ubalanse i skjedens bakterieflora som utløser at soppen tar over. Dette blir ofte påvirket av svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Dette var da ikke mye flaut spør du meg!!! Mange gravide som plages med soppinfeksjon. Selv har jeg nettopp behandlet meg med tabl å salve, men du skal ikke bruke applikator når du er gravid, men føre tabl inn med fingrene så langt du klarer. Brukte canesten.Lykke til
Snart ferdig! FØDEKLAR Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Du kan trygt behandle deg om du er gravid. Kjøp slik kombinasjonspakke med vagetorier og krem. Du merker bedring etter første dag. Det er helt vanlig med sopp når du er gravid, så ik ver flau over det. Er ik sikker på korleis det event. smitter over til beibisen ved event. fødsel ...
Vestlandske meierier A/S Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Kjære deg du trenger da ikke gå til legen!! GÅ på apoteket og kjøp kombi kur, før tabletten opp med fingeren IKKE hylsa og smør deg i ei lita uke!! Viktig å gjøre dette, ellers kan du smitte babyen under fødsel ja!!
nennemor og vesla Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Jeg fikk beskjed av jordmor om å kjøpe Canesten; pakke med seks vagitorer a 100mg, og smøre med krem om det trengtes. Grunnen var at det da ble en skikkelig kur, slik at man ikke så lett fikk tilbakefall, slik man kan få om man ikke behandler lenge nok.. Er så mye mer behagelig å være uten sopp
Bietta Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Er veldig lett å få sopp under svangerskapet pga. endret bakterieflora og økt utflod. Er ikke farlig for babyen, og under fødselen kommer det blod og fostervann og alt mulig gørr, og i følge jordmora mi med 100 års (...) erfaring ingen grunn til å bekymre seg for smitte til babyen. Gjør som de andre her sier, kjøp komb. pakke med canesten. Dersom dette ikke hjelper kan du bytte å prøve pevaryl som har et annet virkestoff. Dette hjalp for meg! Lykke til!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå