Gjest Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Jeg har lest flere steder at et råd for å sette i gang fødselen er å drikke bringebærbladte. Er det noen med erfaring fra dette? Hvor tidlig må jeg begynne å drikke teen for at det skal ha "effekt", skal jeg drikke lite eller mye, og ikke minst, hvor får jeg tak i den?? Jeg har ca tre uker igjen til terminen, men er så utrolig ferdig med å være gravid nå, at jeg holder på å bli sprø!
Ingefær Skrevet 10. september 2007 #2 Skrevet 10. september 2007 Bringebærbladte kan du godt drikke de siste to mnd av svangerskapet, så begynn med en gang. Mer virkningsfullt er det naturligvis og du kjøper konsentrerte tabletter. Salaray sin skal være veldig bra. Raspberry leaf heter det. Du finner det i helsekostbutikken. Det hjelper fordi det styrker livmoren ogfår den til å trekke seg sammen.
Life is a gift Skrevet 29. oktober 2007 #3 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg trodde bringerbærblad te eller kapsler skulle hjelpe på "revneproblemet" jeg. Er ikke det tilfellet?? 29+1
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Brigebærblad kapsler, begynn å bruke dem når du er ca 6.5 mnd på vei!!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Hvorfor skulle bringebær hjelpe huden til å bli mykere? Tror jeg neppe....
UngVoksen-over termin Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 På min bringebærblad te står det at det er en svangerskapste som har postitiv innvirkning på bekkenmuskulaturen - og som kan gjøre fødselen mindre vond og kortere. Drikkes også ca 2 uker etter fødsel - for at helingen i underlivet skal gå raskere. Hjelper ikke på å få fødsel i gang. Da skal man vistnok drikke Lakrisrot te - men det har jeg drukket noen dager - og ingenting skjer. Tror at ingenting hjelper før man er moden - så man må bare smøre seg med tålmodighet.....
baby-sjuk Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Jeg tok bringebærkapsler før forrige fødsel, og hadde en rask og grei fødsel. Hadde vonde rier i ca to timer og tre pressrier, så var jenta ute! Dagen etter var jordmor overrasket over hvor godt livmora hadde trekt seg sammen på så kort tid! Skal sies at jeg hadde fæle etterier... men fikk noe smertestillende for dette. Kommer til å bruke slike kapsler denne gangen også.
silja33 Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Jeg tok også bringebærblad kapsler,dette var fødsel nr.2,den gikk ganske raskt,riene var effektive,livmor trekkte seg raskt sammen på meg og,revnet ikke mye heller,tror jeg vil ta de igjen,venter nr.3 i august.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Jeg har lest at slike kapsler eller te skal brukes fra uke 34 og ikke før det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå