Gå til innhold

hemorroider igjen... beklager detaljer men er desperat nå :((((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det er normalt å få hemorroider , og at de pleier å forsvinne etter fødselen, men hos meg er det blit så gale at jeg holdet på å bli gal ...:(((

Hadde problemer med det før jeg ble gravid, men da var det aldri så vondt, og da kunne jeg ta stikkpiller som hjalp ganske fort..

Beklager for ekle detaljer, men når man er desperat så prøver man å få hjelp fra alle og alt. Det har vært sånn i flere uker nå, de er mange ( 4-5), de er store ( druestørrelse omtrent ) og veldig, veldig vonde. Det gjør vondt konstant, hele tiden, jeg får ikke sove på grunn av de smertene. Jeg har brukt alle mulige salver og kremer som er tillatt til gravide, en spesiel olje laget med tanke på å få de tilbake på plass, og ingenting hjelper. Får jeg de på plass , så er de ute om ett minutt igjen, selv om jeg ikke går på WC og prøver å holde sammen så godt jeg kan. Har spurt om dette både lege og jordmor, men de sier bare at det blir bedre etter fødselen. De aner ikke hvor vanvittig vondt det gjør !! Og under fødselen, når riene kommer og jeg skal trykke og presse, kan ikke forestille meg hvordan det bli da..

Er helt oppgitt nå, kjenner dere noe råd/ tips som kan hjelpe? Er klar til å prøve absolutt alt, bare det hjelper...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søstra mi sleit også med hemorider ved siste svangerskap, og hun endte opp på legevakta (gråtende) et par ganger! de skjærer dem vekk! gjør visst veldig vondt når de holder på, men det hjelper..

har heldigvis sluppet dette problemet selv (ennå!) så jeg har ingen andre råd til deg!

Skrevet

Takk for det du har, bedre det en ingenting..jeg har lest at man kan få de operert bort, men man må nesten bli tatt på alvor av lege først for å få det til.. men jeg tror det er da en hel operasjon, man på på sykehus og få bedøvelse leste jeg.. vet ikke om de hadde bestemt slikt i mitt tilfelle, er i uke 37 nå jeg..

Skrevet

har du prøvd propoliskrem, ev moste tabletter m litt vann?

propolis er kalt naturens antibiotika da det er utvinnet av bier..

ellers så har de en krem som heter aeskulus (ett eller annet) som er utvinnet av hestekastanje.. hun på helsekostforetningen sa at de har fått gode tilbakemld på den.

propolisen har jeg prøvd selv, og er veldig godt fornøyd, men viss du kjøper tabletter bør du bruke bind, da den har en tendens til å smuldre seg opp etter hvert;)

Skrevet

Hei !

Å få fjernet hemorrider er ikke bare å troppe opp på legevakten å få gjort.

Men Gro Nyland skriver boken "mamma for første gang " at en kan fylle en gummihandske med vann å legge i fryseren. Når den er blitt til is kan en klippe av en finger og legge på endetarmsåpningen evt stikke den litt inn. De hovne hemorridene tømmes da for blod og du kan putte de inn igjen. Behandlingen kan gjentaes. Aner ikke om det virker, men synes det virker verdt å prøve.

Forøvrig synes jeg det høres ut som om du trenger medisinsk tilsyn. Har en lege sett på hemorridene dine, ellers uttaler de seg på generelt grunnlag ? Hvis ikke synes jeg du bør bestille time, og faktisk få legen til å se på de. Det kan ikke være meningen at du skal måtte gå sånn.

Ønsker deg bare lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...