Gå til innhold

Hva spiser barna deres på ca 7 mnd på en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på hva jeg kan gi småen på 7 mnd. Han er veldig glad i grøt, men middagsmat vil han ikke ha. Har prøvd både å lage selv til han, og kjøpeglass. Til frokost spiser han grøt, formiddagsmat grøt, middag vil han ikke ha (får grøt her også etter jeg har prøvd). Og kveldsmat er også grøt. Han kommer jo til å bli kjempelei grøt, stakkars:( Har hørt at fruktpure ikke kan regnes som et måltid, og yoghurt kan han vel ikke ha før han blir 10 mnd, så da er det vel ikke så mange alternativ???? Hva gjør dere andre, gir dere så mange grøtmåltider? Hva gir dere når minsten ikke vil ha middag?

Håper noen kan ta seg tid til å svare....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost 1p grøt + 90 ml mme

lunch skive + fruktmos

middag grønnsaker med kalkun

kvelds 1p grøt + 90 mme

Får vann til lunch og middag.

Jenta mi er også kresen på middag, kalkun er det eneste hun vil ha. Hvis du ikke har prøvd den ville jeg gjort det.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Skal prøve med kalkun her også, satser på at det går bedre:)

Skrevet

Gutten min spiser

80ml. mme + grøt til frokost

fruktpure til lunsj

middagsglass + litt frukt til dessert

grøt til kvelds + 50 ml. mme

Han spiser bare hii sine middager.

Skrevet

Hehe skulle stå hipp sine middager..

Skrevet

Hmm, ser jeg må øke på her, gutten min får mest morsmelk, grøt på formiddag (noen dager ikke) men alltid grøt på kveld.. 7 mnd

Skrevet

Har også en som er kresen på middagen, men han har noen få favoritter. Han får grøt på kvelden. Ellers mm.

Skrevet

Han får melk når han står opp, så grøt og mme ca fire timer senere. Så er det frukt pure og mme, før grønsaker og kokt skinke og vann til middag. Mme til kvelds.

Når du har prøvd med middag, og det ikke går, kanskje du skal prøve å la vær å ikke gi grøt. Kanskje han da skjønner at det er dette( middag) han får, ellers ikke noe. For nå vet han at han kommer til å få grøt hvis han nekter.Bare et forslag........

Lykke til!

Skrevet

Frokost: mm+grøt

Lunsj: skive + fruktmos+150 ml mme

middag:middagsglass+fruktmos+vann

kvelds grøt+mm

Min lille gutt er som flere andre skriver, veldig glad i grønnsaker med kalkun. Har etter hvert vent seg til det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...