Gå til innhold

Jeg er så forbasket lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

av å være alene om barna våre. Han deler ansvaret og omsorgen for sine barn med eksen 50-50. Og når de barna er der, så har han jo ikke tid til å ta seg av våre barn, for de er jo her hele tiden. Hun syter og klager som er alene med barna halvparten av tiden. Jeg er da like mye alene med våre barn. Halvparten av resten av tiden er han borte fra oss, pga jobb, så da sitter jeg igjen med hjelp og støtte i 25% av tiden. Men denne fjerdedelen deler vi jo på, fordi vi tross alt er jo sammen om ansvaret. Så jippi jeg har en mann som bidrar med en 80 del av barnejobben for våre 2 barn. For sine andre barn bidrar han 50% av jobben, og gjerne litt mer, for det er jo så vanvittig synd på dem, de bor jo ikke sammen med pappan sin.

De andre barnas behov ser han så lett som bare det. Både når de trenger nye klær, og nye ransler, og nye ditt og nye datt. At det er kjekt å ha han med på alt mulig. Men pytt sann, først dag i barnehagen der stillt jeg igjen helt alene. Nå skal vi snart på foreldre møte, men det blir nok til at jeg stille helt alene igjen, fordi han har tross alt annet ansvar og forpliktelser. Men foreldremøter for de andre barna der stiller han vet dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg så utrolig godt!! Det er så utrolig urettferdig! De barna som faktisk HAR skilte foreldre, er det så synd i fordi de bare har pappaen sin 50%!! Hva med fellesbarn som faktisk bor sammen med faren sin og fremdeles bare ser ham 50%, nei vent! Ikke det engang, kanskje 30%! Det er ikke så lett å forklare en liten sjel at: "Nei, du skjønner pappen din har ikke tid til deg akkurat nå for nå skal han bare leke med ungene han har fra før"! Og når de ikke tar tiden hans, så jobber han eller trener eller er på møter.

Greit at det kan være synd i barn med skilte foreldre, men det er trist når barn som faktisk ikke har skilte foreldre har mindre tid med faren sin enn dem! jeg føler meg som en alenemor godt over 50% av tiden, og det har jeg sagt siden jeg ble mor!

Skrevet

Huff, håper det ikke blir slik.

Jeg venter barn med en som har to barn fra før 50%.

Det er akkurat dette jeg er redd for at skal skje.

Nå merka jeg at jeg ble litt nedstemt her.. :/

Skrevet

Min mann er kjempeflink når det gjelder våre barn. Da stiller han opp, og er med oss hele tiden.

Men de helgene han har samværshelg med stedatteren min, vel da har han så mye å gjøre... ute med gutta, jobber osv. Hun er en masete og sytete jente, og det får han noia av. Så da er det jeg som har henne mest.

Er glad for at han stiller opp ellers, men er lei av at han ikke tar seg av henne selv når hun er her. Han blir bare irritert, og trekker seg litt bort når hun er her. Og da sitter jeg igjen med hele gjengen. (Vi har tre felles barn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...