Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Har vært sykmeldt en uke, og kjenner at jeg ikke er klar for å begynne å jobbe igjen imorgen. Har en fysisk krevende jobb, som også er veldig stressende, og jeg har vært plaget med mye vondt i korsryggen. I tillegg har jeg hatt endel ubehag i magen, den blir veldig hard og strammer seg og jeg klarer ikke slappe av. ( kynnere? ) Nå gruer jeg for å gå til legen imrgn, jeg vil ikke oppfattes som sutrete eller hypokondrisk. Noen som har lyst å gi noen støttende ord på veien? Klem
Kvitrebekk Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Jeg skal også til legen i morgen og gruer meg. Har slitt i flere måneder med mye kvalme og vært sykemeldt pga det. Har nå jobbet noen uker og kvalmen er bedre. Men kjenner at jeg er sliten og trøtt og 100 % føles litt for mye akkurat nå. Har i tillegg lang reisevei og en stressende jobb. Sitter og glipper med øynene hele dagen på jobb og er så trøtt at jeg er redd for å sovne når jeg kjører til og fra jobb.Har også begynt å kjenne det i korsryggen og en del vondt i magen. Ønsker å be om en gradering, f.eks. 1 eller 2 dager sykemelding i uka. Men er redd for å spørre. Vet han er vanskelig på sykemeldinger. Vi får krysse fingrene for hverandre i morgen og håpe at vi blir møtt bedre enn vi tror og frykter. Fortell gjerne hvordan det har gått i morgen.
LaMegSpire Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Jeg skal også til legen i morgen pga veldig stressende jobbsituasjon (fra å jobbe fast på et sted, må jeg begynne å ta vakter på mange forskjellige steder). Lykke til til oss! Jeg tror jeg kan si på vegne av oss alle at vi vil ikke bli sykmeldt for å late oss - men fordi babyen i magen trenger at vi har det bra! Vi får oppdatere hverandre i morgen hvordan det gikk
Shinyogsmåen Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Litt betryggende å se at det ikke bare er jeg som synes det er fælt å gå til legen. Skal til legen selv i morgen og spørre om det er mulig å få sykmelding slik at jeg kan jobbe 60% eller noe. Ønsker dere andre også masse lykke til!!! Skal krysse fingrene for dere andre også.
januarbaby:-) høygravid Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Du må bare være bestemt og ikke nølende.Si at du SKAL ha sykemelding ,istede for KAN jeg få sykemelding. Grunnen kan jo være så enkelt som at du setter helsen til deg og barnet fremfor alt. Vis at det er du som bestemmer over kroppen din og ikke legen din. Jeg sa at jeg ikke klarer å jobbe( har en jobb der jeg står og går hele tiden)så når jeg kom hjem om dagene hadde jeg ikke krefter til minstemann og middag engang.Han forstod meg med en gang... Man skal jo fungere ellers også. Det skal ikke være slik at man er redd for å gå til legen... Ønsker alle som skal til legen lykke til:-) jeg skal selv om noen dager da min sykemlding går ut til helgen.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Takk for svar. Vi får oppdatere hverandre imrgn. Skal prøve å være bestemt. Noen har nevnt tidligere at leger ikke sykmelder mer enn fjorten dager frem da det gjelder svangerskapsplager. Stemmer dette? Noen som vet? Lykke til til dere andre også!
2gullklumper Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Den siste sm min var på over en mnd.
LaMegSpire Skrevet 10. september 2007 #8 Skrevet 10. september 2007 Jeg fikk 100 prosent sykmelding i to uker. Ikke bare pga den trasige jobbsituasjonen jeg beskrev, men et nytt tilkommet problem at barnefar ikke lenger vet om han vil satse mer på forholdet. Så det var med kaos i hodet jeg gikk til legen idag, hadde nok ikke klart å gå på jobb på en stund uansett. Nå skal jeg prøve å samle tankene mine, og forhåpentligvis finne en lettere jobb som jeg kan holde ut med resten av svangerskapet. Vet at det kommer en nydelig premie for slitet i mars
Kvitrebekk Skrevet 10. september 2007 #9 Skrevet 10. september 2007 Møtet mitt med legen i dag gikk over all forventning. Han tok seg god tid og pratet masse. Blodtrykket mitt var lavt: 90/55 samt at jeg har lavt jernlager og b12. Dersom dette ikke er endret til neste måned får jeg b12 sprøyte. Jeg var flink og sa i fra at jeg trengte en gradert sykemelding og fikk 40 % uten problemer. Veldig deilig. Nå gruer jeg meg bare til å si det på jobb i morgen.... Men det skal bli godt med 2 dager til hvile i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå