Gå til innhold

Hvilket parti skal dere stemme på, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal stemme høyre... Føler jeg mer "hjemme" i SV's politikk, men lokalpolitikerne her for SV virker ikke særlig dyktige. Høyre har styrt denne kommunen i flere år og har holdt en bra kurs så langt. De har også gode tanker for de neste fire årene, så da blir det nok dem..

Dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venstre fordi de har gått i bresjen for bybane.

Skrevet

sv lokalt, men ikke sentralt.

Skrevet

aner ikke,,

fordi jeg ikke interresserer meg.,,,

Skrevet

Hvordan kan man ikke interressere seg for lokalpolitikk? Den som ikke stemmer mister klageretten :)

Jeg skal stemme Arbeiderpartiet - fordi de vil bygge idrettshall her vi bor.

Skrevet

hvordan man ikke kan interressere seg for det??

Det skal jeg si deg,,, det er fordi jeg ikke gidder. hehe...

De lyver og lover og lover og lover, og når de er valgt , så bryter de alle løftene...

gidder rett og slett ikke engasjere meg, har nok å henge fingrene i , om jeg ikke skal måtte sette meg inn i den gøøøøøøøøøøøøørrkjedelige politikken og....

Skrevet

Gørrkjedelig.....alt kan ikke være morsomt her i livet da? Og valgresultatet påvirker hverdagen til familien din. Greit nok at valgløfter brytes.....du kan sidestille det med lokketilbudene fra Elkjøp (hvis det er lettere å skjønne for deg)....du må jo se på helheten i den politikken som føres der du bor! Lese litt mer enn overskriftene, kanskje :)

Er det en gruppe som virkelig taper så er det hjemmesitterne.

Skrevet

Såklart kan de ikke holde alt de lover, men det pariet som vinner i din kommune vil påvirke livet ditt... Så hvorfor ikke bry seg da? - Den som ikke stemme har ingen rett til å klage eller mene at noe er dårlig i kommunen... Jeg mener at det er idioti å ikke stemme, for å være ærlig... Skjønner ikke at noen kan bry seg så lite!

Skrevet

sitter ikke hjemme, men gidder ikke engasjere meg, derfor får nok pensjonistpartiet min stemme og ja hehe...

Og det er for gørrkjedelig med krangling om hva den enkelte politiker skal ha sagt for 5 år siden...

Og tviler nok på at hverdagen til familien blir så veldig påvirket uansett hvem som sitter i stolen, hehe

Mitt valg... min stemme, den gjør jeg hva F*** jeg vil med

Skrevet

Jeg skal stemme Senterpartiet til kommunestyret fordi de vil stoppe utbygging av et flott område midt i byen. De er også mot utbygging av hytter i strandsonen ved Saltstraumen. Jeg mener Saltstraumen er noe alle burde få lov til å se på, bare ikke de som har altfor mye penger.

Til fylkestinget stemmer jeg RV fordi de er interessert i å bevare fiskeriene, vil prioritere kystflåten foran havgående og sier klart nei til oljeboring utenfor Lofoten. De deler også mitt syn på fiskeri og kvalitet, Norge må selge førsteklasses råvarer til en høyere pris, mens Kina får ta seg av frossenfisken. Nisje er et begrep de skjønner.

Skrevet

Jeg skal stemme Det Utop(olit)iske Parti. Altså, mitt eget og lutens parti. Det vil si, hvis hun fortsatt er med og ikke ute og driver lobbyvirksomhet uten min viten.

Skrevet

Helt greit å være sofa-velger,men da skal en ikke klage på politikken heller.

Noen mener at politikk ikke engasjerer en,men du kommer faktisk ikke unna det. Barnehage,eldreomsorg,svangerskap/barsel... ALT har med politikken å gjøre så hvis en ikke stemmer vil det si at en ikke bryr seg. Hverken om sine barn eller sine syke/gamle familiemedlemmer.

I ett stortingsvalg er det mange brutte løfter,men nå som det kommunevalg VET vi i hvertfall (i vår kommune) hva de enkelte står for og hva de vil ha igjennom.Så får vi inn flest av de JEG stemmer på, kan det faktisk bli en forandring her.For det trengs. Så er det bare å håpe at mange tenker som meg...

Skrevet

ja alt har med politikken å gjøre, men for det første skal jeg ikke bo i denne kommunen mer enn 2 mnd til , og for det andre så aner jeg ikke engang hva ordføreren heter,, og langt mindre hva lokalpolititkerene heter og står for.,

Jeg orker ikke engang tanken på å gidde å engasjere meg,, og det er faktisk MITT valg,, ingen andres...

Og det med at det ikke nytter å klage på politikken er det dummeste argumentet jeg vet..

Med en gang noen sier de ikke interresserer seg i politikk, så kommer man med det argumentet der,

vis meg et sted jeg har sagt jeg kommer til ¨å klage da??? hehe,, eller dere b are VET at jeg kommer til å klage,,??

De som stemmer på sitt parti klager de og, men nytter det??? nytter det egentlig mer å klage om man HAR stemt????

det blir bare med klagingen, ikke mer,, og ingenting skjer fordet....;-)

Skrevet

Vet du? Du trenger ikke se politikere krangle på tv for å gjøre deg opp en mening om hvilket parti som fører den politikken du liker. Hva med å lese de forskjellige partienes program i stedet? Det skremmer meg at du tviler på at lokalpolitikk ikke påvirker din familie.

Siden du nå har bestemt deg for å stemme Pensjonistpartiet har du kanskje noen argumenter for det også? Eller,,,,gir du bare F*** ? Du virker skikkelig gjennomtenkt......børdi...

Skrevet

Jaja, værsågod;-) Men da skal du ikke KLAGE heller....

Kjempe smart å bare stemme pensjonstpartiet fordi det høres kult ut forresten;-)

Like smart som venninnen min! - "jeg stemme det mamma og pappa vil at jeg skal stemme"...

Lykke til!

Skrevet

hehe, jeg virker ikke gjennomtenkt fordi jeg ikke interreserer meg for politikk,,???? hehe,

kjenner du meg kanskje?? nei det gjør du ikke, så ikke døm en person ut fra EN ting,,

og om du blir skremt av meg for så lite, så BØØØØØØØØØØ hehe

Skrevet

har jeg sagt det høres kult ut med pensjonist partiet???

JEg 'ANEr ikke hva jeg skal stemme, så for å registrere stemmen uten å bare slenge den ut blir det et biiiiiiiiiiiittelite parti av et eller annet slag,,

Og en ting til , hvorfor er man BAnnlyst om man ikke vil engasjere seg i politikk,,,

??????

Og hvorfor er man liksom stemplet da???

HVa er det som er så forbanna viktig for dere alle at Absolutt ALLE stemmer???

forstår virkelig ikke at noen gidder å bry seg sånn om hva alle andre gjør og ikke gjør jeg, hehe

Skrevet

Hvorfor er det et dumt argument?

Greit at du skal flytte, men regner med at du hadde hatt samme innstillingen om du ikke skulle flyttet.

Tenk om alle var like likegyldige som deg,...en skremmende tanke.

Skrevet

Jeg skal stemme Høyre.

Årsaker:

- Jeg synes det er bra om det åpnes for flere privatskoler i Norge (som f eks Den franske skolen i Oslo),

- Jeg tror det er sunt og bra om flere private aktører deltar i eldreomsorgen. Jeg tror dette vil gi et bedre liv for mange eldre.

- Jeg mener det bør være mye lettere å starte opp og drive små og mellomsmå bedrifter.

- Jeg mener folk selv bør få velge når og hvor de vil kjøpe seg en flaske vin (og en flaske sprit).

- Jeg vil ha en skole hvor det stilles mye høyere krav til elevene - og ikke en skole med bare lek og tull. Jeg vil ha politikere som fokuserer på kunnskap i skolen, i stedet for kos og lek.

- Jeg vil ha mer satsning på forskning.

- Jeg vil ha mer fokus på internasjonalisering, både innen utdanning og andre ting.

- Jeg vil ha strengere straffer, særlig for voldtekter og andre voldshandlinger.

- Jeg vil ha en mindre naiv innvandringspolitikk.

- Jeg vil at det skal stilles langt større krav til innvandrere.

- Mari

Skrevet

hvorfor er det skremmende???

kan du svare meg på det???

går det utover noen andre at jeg ikke stemmer??? Det gjør faktisk ikke det,,,

Skrevet

Du virker ikke gjennomtenkt pga argumentene du skriver her.

Om jeg kjenner deg? Nei, kjenner bare meningene dine fra innlegg her inne. Det holder lenge :)

"hehe"

Lykke til da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...