Gjest Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 mangler kreativitet her... skal bake muffins imorgen, gutten min feirer bursdag... hvordan kan jeg pynte de? melis glassur? er det bare melis og vann? eller har noen noe andre tips? har kjøpt sånn skjokolade bokstaver, men kanskje ikke så praktisk, siden det blir sjokolademuffins?? tips, please?
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Melisglasur er bare vann og melis ja. Kan jo kjøpe konditorfarge og gjør den mer spennende med forskjellige farger )
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Hei! I EMma sin 1 årsdag lagde jeg muffins med rosa melisglasur, og Elias fikk blå melisglasur på sine muffins til sin bursdag - kjempepoppis. Altså jeg lagde vanllig melisglasur og hadde oppi en del konditorfarge - rød eller blå. Jeg drysset litt kakepynt over til slutt, og de så veldig lekre ut, om jeg skal si det selv!!! Gode var de også!
smily2 Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 125gr melis, en eggehvite, piskes i 5 min, tilsett litt sitronsaft og pisk i ytterligere to min. det blir nydelig hvit og luftig glasur. pynt med sjokolade figurene dine du, blir fint det.
Gjest Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 takk for tipsene folkens... men hvorfor sitronsaft?
Nyseryllikberta Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 En god glasur til muffins får du ved å blande Philadelfia-ost og melis, denne renner ikke av slik som bare melis og vann lett gjør. Kan selvsagt tilsettes farge.
chill+enda en til Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Sitronsaften gjør glasuren ørlitegranne hvitere, samt at du får litt freshere smak på den. Jeg lagde slik glasur til muffins, det var kjempegodt! Pyntet med pastellfargede nonstop. Glasuren blir nesten som marengs når den tørker.
Smellt P. Tjukka Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Melis , litt sitrondråper og vann ! Bland i litt blå eller grønn konditor farge . Pynt med nonstopp i friske farger evt annen strø !
smily2 Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 fordi det gir god smak, og så blir glasuren enda hvitere av det... Ser skikkelig delikat ut. Fått mye skryt for denne oppskriften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå