Gå til innhold

falsk positiv graviditetstest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vore prøvarar i eit år, og brukt pergo enkeltdose dei siste fire mnd. Sist periode var eg øm i brysta frå eggløsning. Då mens ikkje kom på forventa tidspkt tok eg graviditetstest som var klart positiv, sjølv om streken ikkje var like knall som teststreken. Måtte sjekke fleire gangar, og kjøpte difor ein ny topakning med testar. Same kvelden var testen framleis like positiv, noko mannen min og kunne bekrefte. To dagar seinare tok eg den siste testen, og vi var nøye med å lese av til rett tid. - Framleis ein klar lilla strek! Men etter ei veke der eg hadde følt meg gravid med ømme bryst og hyppig tissetrengtheit, kjende eg at brysta ikkje var ømme lengre, og eg byrja å blø og hadde magesm som ein vanleg mens. Drog til legen som tok urinprøve som var neg på Hcg, og fekk beskjed om at eg ikkje var gravid, men berre hadde forsinka mens og desuten ein urinvegsinfeksjon. blei ganske deppa, då me hadde trøsta oss med at me i allefall hadde klart å bli gravide, og skulle klare det igjen! Følte det ganske nedverdigande å bli behandla som "innbilt gravid" Blei spurt om kvar eg hadde kjøpt testane, og eg var vel klar over at det skulle vere To strekar? Som om eg ikkje veit korleis negative testar sesr ut!

Kan ein bli så lurt av graviditetstestar, eller har eg berre møtt ein lege som ikkje hadde peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, for en nedtur... Og for en uvitende lege må jeg si.

Du har nok helt sikkert vært gravid, for graviditetstestene blir ikke positive uten hcg.

Mange svangerskap ender med SA, og det ofte uten at vi er klar over det fordi det er så tidlig enda.

Det er nok dette du også har opplevd. Når en mister så tidlig rekker ikke hcg-nivået å bli så høyt, dermed går det raskt ned på 0 igjen etter SA`n.

Lykke til med videre prøving. Den sitter nok snart ;)

Stor klem fra

Skrevet

Det høres nok ut som du har hatt en SA. Den legen din er ikke mye til lege nei. Fikk lyst til å sparke han på leggen.... Det er jo positivt at dere har klar å bli gravid da. Får håpe dere lykkes snart igjen og at spiren din sitter godt neste gang.

trøsteklem fra

Skrevet

De seier det same som eg og har tenkt, men ein lurer jo litt når det kjem ein dum lege og seier noko anna. Det er greit å vite at me har fått til å bli gravide i allefall, og no håpar me det går betre neste gang!

Skrevet

I følge legen min som kan sakene sine, så skjer dette veldig ofte. Problemet er at vi som er prøvere tester såpass tidlig. Hvis man ikke er aktiv prøver ville man opplevd det som litt forsinket mens. Og som en av innleggerne sier - hcg nivået stuper fort ned på null igjen. Testene er jo også blitt så moderne at de slår ut på lavt hcg nivå. Jeg anbefaler deg å bruke clearblue digital neste gang - den krever dobbelt så høyt hcg nivå i forhold til andre tester før den slår ut.

Skrevet

Hei!

Jeg har også vært "innbilt gravid" nå nettopp. Kjenner godt igjen den utrolig kjipe følelsen! Jeg gikk på min 2. doble pergokur. Testet positivt på digital clear blue test to dager etter hverandre. Etter en uke i lykkerus begynte jeg å spotte litt. Fikk time hos gynekologen min, som tok ultralyd og graviditetstest. Ut i fra ultralyden fikk han mistanke om at jeg ikke var gravid, for han kunne ikke se noe annet enn en livmorslimhinne som så ut slik de gjør rett for mensen, og testen bekreftet mistanken - jeg var ikke gravid, og i følge han hadde jeg heller ikke vært det. Han hevdet at han ofte så tester som slo positivt ut selv om de ikke var det... Så det går visst an! :-(

Skrevet

Hei!

Tror du har møtt en lege uten peiling. Også så nedlatende da!

Huff, kanskje du burde bytte lege. Det finnes mange ok leger også, så vi behøver ikke finne oss i hva som helst fra den kanten.

Jeg opplevde det samme i fjor, testet positivt flere ganger, og kroppen var helt annerledes enn ellers så jeg var ikke i tvil om at jeg var gravid. Så begynte jeg å blø, og symptomene forsvant. Legen min sa da at jeg hadde hatt en sa, og han sa akkurat det jeg selv tenkte, nemlig at da visste jeg at jeg faktisk KAN bli gravid. Han målte ikke hcg, men sa at jeg evt kunne teste igjen selv, bare sånn for sikkerhets skyld.

Veldig leit at du mistet spiren, og jeg håper du snart blir gravid igjen!

Masse lykke til!

Stor trøsteklem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...