Gå til innhold

Vi har en tomt (på ca halvannet mål)...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva vi skal gjøre med den... Det er uaktuelt å bruke den selv, men vi har litt lyst til å bygge leiligheter (kompleks???) og selge de...

Men hvordan går man fram? Skjønner at det sikkert må noen runder i kommunen, men hvor begynner vi? Trenger noen rådgivere (har ikke super erfaring med rådgivning fra kommunens side).

Kanskje noen som har gjort det samme før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner noen som har gjort noe lignende. Først må dere sjekke at tomta ligger i et område hvor det er greit å få byggetillatelse for flere boenheter. Sjekk kommunens reguleringsplan for området. Så kan det være lurt å finne en byggherre som vil være med på prosjektet, dersom dere har lyst til å bygge type blokk. Hvis det er snakk om firemannsbolig eller lignende får dere kanskje lov til å føre opp dere selv som byggherrer dersom dere har peiling :) Ellers vet jeg det finnes et fint forum på nett et sted for folk som bygger selv. Hvis du søker litt finner du det nok :)

Skrevet

Takk for svar :o)

Fant et slikt forum, men det var ytterst lite aktivitet der, hehe...

Skrevet

Lite aktivitet har sikkert en sammenheng med at folk som bygger selv bruker det de har av fritid på å holde på med bygging...sånn har det i hvertfall vært med dem jeg kjenner, men du finner nok ut av det for det :) Lykke til da!

Skrevet

tar i mot tomta jeg:) vil ha hus og stoor tomt :)

Skrevet

Hehe, ja ikke sant :o)

Jeg også, men ikke der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...