Gå til innhold

Fy flate så heldige vi som er gravid er!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var en av dem som var på Bli gravid-debatten før jeg ble gravid. Gikk uten p-piller mesteparten av 2006. Vi tok det litt som det kom, men ingenting skjedde, og tankene begynte å snurre i hodet mitt. Selv om vi ikke var såkalte aktive prøvere, så burde jeg jo blitt gravid allikevel?!

Jeg begynte på p-pillen i september 06 pga. jobbytte. Sluttet igjen i februar. Ble gravid i mai.

Så jeg ser på meg selv som en av de som ble gravid lett, med tanke på at det var kun i mai som vi virkelig gikk inn for å bli gravid. EL-tester, planlegging av sex og hele den pakka.

Allikevel er jeg utrolig YDMYK for at vi faktisk fikk det til så fort.

Det skulle virkelig vært en menneskerett å bli gravid, og jeg ønsker at ALLE som drømmer om å bli gravide skal få den muligheten. Å gå gravid er noe av det mest sårbare, forvirrende, sterkeste og fantastiske jeg noen gang her opplevd!

Bare et lite innlegg om hvor taknemlig vi gravide bør være, man har jo fort for å se på det som en selvfølge.

Ny magen alle sammen, vi har virkelig opplevd et mirakel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 6 forsøk via IVF er jeg veldig ydmyk- og lykkelig...

Det å gå i 4 år å vente på ønskebarnet har satt sine spor,

og jeg er så utrolig takknemlig for gullet jeg har i magen...

Så jeg nyter magen ja, hvert eneste sekund:-)

Skrevet

Ja, det er helt sant! Jeg ble også gravid veldig fort, og selv om jeg mistet første gangen, gikk det ikke mer enn 2 mnd etter SA før jeg var gravid igjen; og nå har det gått bra! Tenker på de som mister og mister eller aldri kommer så langt en gang, det må være utrolig hardt! Hver eneste mnd lure på om mensen kommer, om man skal ta en sjanse og teste nå eller vente... Og bli skuffa gang på gang..

Selv om det til tider er skummelt å være gravid, spesielt når ting nesten går galt, eller man tenker over alt som kan skje, så er det jo bare fordi vi bryr oss så veldig om den lille i magen. Ganske utrolig at det går an å kjenne slik kjærlighet til et lite foster, ikke et halvt kilo stort en gang! Når jeg tenker på å få møte jenta mi på skikkelig, hvor deilig hun kommer til å være med babyflesk og søte små lyder, så blir jeg helt myk inni meg og begynner nesten å grine:) Helt utrolig fantastisk er det!

Skrevet

Ja vi er utroli heldige. Ble gravid 2 uker etter at jeg slutta på p pillene jeg hadde gått på 2 og ethalvt år! Er det muli? :) Men da var jeg bare undommen å valgte å avslutte svangerskapet:( Men så ble jeg gravid igjen nå. Vi var "uforsiktige" en gang i løpet av den syklusen å da ble jeg jammen gravid. Det var ikke planlagt men nå gleder vi oss enormt mye. Akkurat kommet over 12ukers kneika å kan puste letta ut:).

Men jeg er ikke enig i at å få barn skulle vært en menneskerett da. Allt for mange barn som blir satt til verden uten ansvarlige foreldere som overhode ikke gir de gode oppvekst forhold. Det burde vært restriksjoner på dette med å få barn spør du meg, men det er jo såklart umuli å iversette:) Men jeg er enig med deg Bris at alle som ønsker å blki gravid å som kan tilby barnet en like fin velkommst som vi kanabsolutt burde få den samme muligheten som oss.

Lykke til videre alle sammen!

Skrevet

Ja, vi er egentlig det! Det er jo mange som ikke kan bli gravide, eller få barn!! Vårt barn var ikke planlagt i det hele tatt, for jeg gikk på p-piller, men likevel er dette det største som har hendt meg! Å kjenne lille gutten vår ha aerobic inni der er jo bare helt fantastisk!!! :D

Skrevet

Alle tre gangene har jeg blitt gravid ved første forsøk.

Jeg er dypt takknemlig!

Nå er jeg da gravid med nr. tre.

Så jeg har virkelig kunne planlegge når på året alle sammen er født.

Har en gutt på 4 år født i mai

Jente på 2 år født i mai,

og nå er jeg graivd med nr. 3 som har termin...ja gjett...i mai :-)

Thi hi.....

Deilig at alle har samme måned. Mai er nydelig, synes jeg:)

Ang. bursdager så lager jeg litt boller og kaker som kan fryses, enkelt. Trenger da bare lage en ny bursdagskake til hver og en.

Men, jeg er heldig, og visste ikke helt om jeg turde skrive dette "skryte"innlegget.

Men gud hvor takknemlig jeg er for babymagene mine:)

Skrevet

Med dei to fyrste vart eg gravid med det same eg prøvde til tross for at eg nettopp hadde tatt ut spiral eller slutta med p-pille. Denne gongen vart eg også gravid på fyrste forsøk men mista. Prøvde igjen og greide det då også, men mista. Slik gjekk det i eit heilt år med sa omtrent 5 gongar. Heldigvis var eg aldri langt på veg, men skuffelsen og tristheita var der. Var det ikkje muleg for meg å bli gravid fleire gongar? Kvifor ville det ikkje feste seg osv. Men etter eit år med prøving sit det endeleg og til tross for bekkenløysing så kan vi endeleg glede oss til jente nr 3 kjem. Har i allefall lært meg å ikkje ta ting for gitt...

Skrevet

Huff, høres ut som et skikkelig tungt år for deg, Buick! Selv om man er bare noen få uker på vei når man mister, så er sorgen absolutt reell likevel! Så bra at det grå bra nå, da!

Skrevet

Signerer denne overskriften og sender noe babystøv over til BliGravid, og jentene som har lyst på spire. Noen har vært der så alt for lenge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...