Gå til innhold

Presentasjonstråd!


Cybermom♥

Anbefalte innlegg

Det er jo ingen som skriver på denne siden, jo! Det må jo være flere enn meg av septemberdamene som har født?

 

Presentasjon av meg:

Hedda kom på termindatoen 4. september. Hun var 3130 gram og 47 cm. Fødselen gikk veldig greit, og også tiden etterpå har gått bra. Noen barseltårer er det blitt, og melkesprengen er ikke spesielt god, men ellers bare koser vi oss.

Sammen med min samboer har jeg også en gutt på 4 år, som heter Sigurd. Han er veldig stolt storebror, men synes nok det er litt rart å dele mamma med en baby. Selv om han alltid har vært pappa-gutt, har han nå plutselig fått opp øynene for meg... :-)

 

Ellers kan jeg godt sette i gang en fødselstråd her inne. Jeg oppdaterte terminlisten inne på barnimagen, så jeg kan jo bare fortsette her. Sleng dere på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da følger jeg på....

 

Min lillegutt kom i seteleie 19. august, 17 dager før termin. Han veide 3310 gram (lengden måler de ikke på setebarn). Ammingen går ikke helt på skinner, men det begynner å gå bedre. Nå er statusen pupp, pumping og morsmelk på flaske + MME.

 

Jeg bor i Oslo, og gleder meg til å møte igjen septembermødre m/baby utover høsten :-) -og til å snakke her inne når det er litt tid innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde kom til verden 24.08.07, 20 dager før termin. Hadde termin i går. Hun var 49 cm og 3190 gram, og verdens nydeligste baby :o) Fødselen var rask og fin, men litt dramatisk i etterkant da jeg måtte i narkose og få blodoverføring fordi jeg mista to liter blod. Livmora ville ikke trekke seg sammen igjen. Litt barseltårer har det blitt her også, selv om jeg ikke kan skjønne hvorfor, for jeg er jo så lykkelig. Har fått en utrolig snill baby som skriker lite, men gulper mye da... men vektøkningen er bra. Ellers så sover hun på dagen og er våken om natta. Må vel klare å snu det etter hvert ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her kommer eg. Hadde termin 13. sept og lille Alex kom til verden 10. sept. Han var 3116 gr og 49 cm. Eg var førstegangsfødende og hadde en drømmefødsel. Alt gikk så fort og greit, utrolig flott opplevelse! Mannen min var med på fødselen og uten han kunne ting faktisk gått ganske galt. Når vannet gikk og riene begynte for fullt tok eg fram støvsugeren og begynte å støvsuga for det hadde eg ikke fått gjort dagen før. Mannen kom hjem fra jobb på ordre fra min svigermor og når han kom og så meg med støvsugeren ble han passe sint og spurte hva eg drev med :-) komisk dette her når eg tenker på det nå. Han ville kjøra meg på føden med en gang men eg ville ikke fordi eg hadde ringt på føden når vannet gikk og da fikk eg beskjed om å komme først neste dag på kontroll. Etter hvert ble riene mer intense med 2,5 min mellomrom men heller ikke da ville de ha meg inn på kontroll. Mannen ville kjøre meg på føden men eg nektet siden eg fikk beskjed om å vente, var så redd eg skulle få beskjed om at eg maser eller noe. Først når eg hadde det så vondt at eg begynte å rulla meg på golvet av smerte gikk eg med på å kjøre til føden uansett hva de sa. For en idiot eg var altså, at det går ann. Når eg kom på føden og ble undersøkt sa de enda en gang at eg kunne kjøre hjem igjen og vente litt til men det ville ikke eg. Det første smarte eg gjorde den dagen he he Kl. 14 den 10. sept. ble eg innlagt. Lille gutten vår kom til verden kl. 17:16. Til å være førstegangsfødende sa min jordmor at eg nesten hørte til ekstremtilfeller. Fra 3 cm til full åpning gikk det litt over 2 timer og hodet var komt halvveis når pressriene begynte. Etter 5 pressrier kom gullegutten ut. Nå nyter vi tiden som nybakte foreldre :-)

Håper flere september-mammaene følger etter og finner veien til denne siden her.

 

Masse hilsener til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julian kom 10 september.

I turbo fart, var bare så føden i 40 min før han var ute, hadde heller ik vondt før press riene satt til, og da var det rett og slett jævli.

Han var 2640 og 47 cm, en liten mini baby som kom i uke 38+ 3

SIden han er så liten så er det vansleig for han å suge pupp, så er øver vi på å gape over puppen.

pupper, og pumper, han får ik tillegg, bare det jeg pumper, har nok av melk for å si det sånn.

kan nå ta opp kampen med tine meierier.

Ellers så bare koser vi oss masse, han er kjempe snill selv om han holder meg våken om natten da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin Alexsander kom endelig etter 7 dager på overtid,den 10.09.07,kl 0004.

fra min første rie til han kom ut tok det 20 laaange timer og ingen søvn,verken natta før eller den dagen og de påfølgende dagene,har bare gått i koma virker det som,var ganske utslitt på slutten,men verd all svette og tårer.

han var 3510 g og 51 cm lang,men gikk ned til ca 3200 g når vi dro fra sykehuset,han hadde da ligget et døgn i lysbehandling for gulsot og var litt småslapp stakkarn,men det har han tatt igjen nå.

amminga går rett vest,da jeg nesten ikke har en dråpe i puppa,så izzi har blitt 2barns mor,bare send melkesprenga over til meg...

de stressa helt jæv... på barsel med amminga,så når jeg dro derifra var jeg helt gåen..lillegutt var jo sulten som bare det,og ikke hadde jeg noe å tilby han,og hver gang barnepleierne tvingte hodet hans til puppen min,skrek han som en gal stakkar,så nå har vi endelig kommet hjem,og nå går det i erstattning,har ikke hjerte til å se at gutten min skriker av sult...

ellers er alt helt fantastisk,han er verdens skjønneste,skriker bare når han er sulten,ellers er han en rolig og fredelig baby,er verdens stolteste mamma:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom hjem igår, så har så vidt fått tid til å sette meg litt med pc'en.

 

Jesper kom 14.sept. Var 4140g og 51cm.

Han kom ut med keisersnitt 40timer etter vannavgang og første rie.

Hadde navlestrengen 2ganger rundt halsen, så ville ikke ut på normal måte.

Nå koser vi oss bare hjemme med melkespreng, sårebrystvorter og masse bæsjebleier :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eskil ble født 16/9-07(termin 1/9) med vakum/sugekopp. Han var 3900g og 52,50cm. Fødselen tok sin tid, ringte føden på fredags morgen, ble innlagt på fredags kveld, og natt til søndag kom han endelig ut av hulen sin :-). Men med masse lystgass og epidural gikk tiden litt bedre. Han var alvorlig syk da han kom ut, måtte bl.a. få hjelp til å puste, og ble lagt på nyfødtintensiven med respirator og div. andre slanger og utstyr. Nå er han heldigvis mye bedre, og vi håper på å få ham hjem i neste uke en gang. Gleder oss voldsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble Fredrik født. Han kom til verden 14. sept akkurat på terminen. Så han er blant de 5 % som faktisk bestemmer seg for å være meget punktlige.

 

Det var en ganske hard fødsel til tross for at dette er andre gangen min. Har ei datter på snart 6år, og hennes fødsel gikk som en drøm. Men det kan jo ha noe å gjøre med at Fredrik er 1,5 kg tyngre og 6 cm lengre enn Emilie....

 

Har slitt litt i ettertid med barseltårer som ikke slutter selvom han er 11 dager gammel, og er en smule nedstemt. Men det er nok på grunn av fødselen og ikke noe annet. Det er jo kaos på sykehuset i Kristiansand, pga underbemanning og budsjettkutt.

 

Men nå må jeg se lysere på ting, og håper at det å få kontakt med andre som har født i september vil få ensomheten til å forsvinne...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 17 september kom Kornelia til verden på RIT, 9 dager før terminen. Jeg begynte å ta tia mellom riene ca klokka 24.00, klokka 4 dro vi inn på føden å klokka 08.16 var hun født. Ei nydelig lita jente. 3510 g, 50 cm å 32,5 cm rundt hodet. Vi rakk akkurat å ringe 2 stolte storebrødre før de begynte på skolen.

 

Føler jeg har vært utrolig heldig som kan se tilbake på 3 fantastiske fødler uten behov for smertestillende.

 

Kornelia er veldig rolig spiser, sover, koser og bæsjer. Har mer enn nok melk så amminga går kjempefint.

 

kom hjem på onsdag å nå koser vi oss masse alle 5.

 

Klem fra milla77:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Her kommer vi. Lillegutt og jeg.

Gutten min blev født 24 september. Fødselen gikk fint. Fikk første rien ved 04 tiden natt til 24.9 og fire timer etterpå hadde jeg full åpning. Etter 45 min med pressrier kom endelig gutten. Han kom i skråleie og har fått en blødning mellom skallebein og huden så han ser litt komisk ut. Men det er heldigvis ikke farlig. Han var 3344g og 49 cm.

 

Lillegutt er heldig fordi han har en utrolig snill og omtenksom storebror som er 2 år.

 

Vi koser oss hjemme. Han spiser og sover godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Silja ble født 19. september på Nordlandssykehuset i Bodø. Hun var 2310 gr. og 45 cm. Fødselen ble igangsatt (termin var 8. oktober) p.g.a. vekstavvik på 30 %.

Til tross for sin lille størrelse har hun en stor personlighet. Hun skriker lite, bare når hun blir kledd på ytterklær mot sin vilje og hvis det tar litt lang tid før puppen er på plass. Heldigvis tok hun puppen lett og er flink til å suge så hun får bare morsmelk + ei lita flaske med NAN på kvelden rett før leggetid for da er hun veldig sulten. Hun lager masse godlyder når hun er våken og sjarmerer alle i senk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Enya ble født den 11.9 5 dager før termin. Hun veide 2770gr og var 48 cm lang. Hode 32. Fødselen gikk egentlig veldig bra og nå koser vi oss hjemme. Tok litt tid før jeg ble vant til å ha en liten baby i huset. I starten måtte jeg se henne hele tiden, men nå er jeg litt roligere og mer vant til henne.

Vi sliter en god del med ammingen da, hun får ikke tak så jeg må bruke brystskjold, men da spiser hun som en helt. Går litt for fort så hun har en del vondt i magen stakkars. Stort sett så sover hun på dagen, men blir veldig urolig på kvelden. Lurer på om hun har vondt i magen da. Også får hun et enormt sugebehov så spørs ikke om jeg prøver med smokk etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sander Emil ble født 17 september, 5 dager etter termin. Skulle bli satt igang den 17 men riene starta heldigvis av seg selv!

Fødselen var DRAMATISK.. da skuldrene hang fast, sugekopp som røyk og en unge som nektet å komme ut. Og da han endelig kom ut så pustet han ikke og hadde blitt påvirket av epiduralen siden han hang fast. Han ble innlagt på nyfødtintensiven og jeg ble innlagt ved en annen avdeling.

 

Han var 4960gram og 52cm og 38cm rundt hodet.. så han var veldig stor med andre ord!!

 

Nå er vi hjemme. Og vi tror han har kollikk. Skriker veldig mye og har utrolig vondt i magen! Jeg har desverre ikke fått opplevd den svevende morsfølelsen enda :( siden det har vært mye sykehusopphold og mye skriking og stress hjemme! jeg tror og håper at ting vil bedre seg med tiden!!

 

Det er en nyyydelig gutt med to foreldre som elsker han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig og godt å høre hvordan alle har det og har opplevd fødselen og tiden etter. Mye positivt og noe ikke fult så lett - godt å lese, slik at man vet at andre opplever mye av det samme!

Felix kom 5 dager før termin, den 6.september. 3640 og 50 cm. Begynte å bli utåldmodig på slutten, så dagen før gikk jeg en tur på 90 min og vasket gulvet på soverommet. Våkner den 6. litt før 5 om morgenen, like før mannen skulle på jobb. Skjønte at det var noe, men nevnte ikke noe til ham. Like etter gikk vannet, og jeg ringte sykehus, mann og mamma:-) Fikk beskjed om å komme til sjekk kl.10:00.

Riene begynte rundt ni, var på sykehuset litt før ti - og Felix var ute 12:49.

Hadde en utrolig hyggelig jordmor, og opplevde fødselen som veldig rolig og kontrollert med kun henne og pappaen. Stod riktignok på alle fire i senga og hulket at jeg skulle hjem og ba om å vær så snill å få epidural - men da hadde jeg 9 cm åpning. Ble ikke noe smertestillende, og var det vondeste noensinne - men det gikk jo greit.

Ting har fungert bra hjemme så langt. Han har vært veldig rolig, nå er det en del sutring om natten. Synes det er fantastisk å ha fått ham, bedre enn jeg noensinne hadde trodd. Og noen ganger er det ganske sjokkartet å tenke på at jeg har fått en jeg må passe på "resten" av livet - og at jeg ikke kommer til å få sove en hel natt på lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Søndag 9 September kom Marius til verden.3510 g og 50 cm lang.Hodeomkrets 35cm.

Hadde egentlig termin 14 September , så han kom 5 dager før termin..

Vannet gikk på morgenen og utpå ettermiddagen var riene regelmessige .Må si at det er noe av det vondeste jeg har opplevd.Satt og tenkte at dette klarer jeg ikke!!Så da jeg fikk satt epidural var det helt fantastisk!!Funka fint.Kjente rier på den ene siden , men ikke halvparten så vondt som det hadde vært.Ålreit å kjenne noe også..Så gikk det fem seks timer, før de måtte skru av epiduralen en stundPga at jeg ikke kjente pressrier.Så da var det ut i smertene igjen gitt.Det var kjempevondt under pressriene , hadde konstant vondt uten pauser..Hadde en skikkelig smerte i korsryggen hele tiden , også mellom riene ..Men etter 41 min med pressing kom den nydelige sønnen min ut:)All smerte var ikke glemt med en gang , og tror jeg sa noen timer etter fødsel at dette gjør jeg ikke igjen.Men etter et par dager var den tanken snudd.He, Er glad jeg hadde en høyst normal fødsel uten komplikasjoner da:) Så nå koser vi oss masse og nyter livet.Så det er 100% verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei=)

 

lillegullet meldte sin ankomst 25.09 klokka 18.27, med sine 2960g, 46cm og 33 i hodeomkrets:)

12 dager før ul-termin og 4 dager før mens-termin (både jm og lege trodde på mens-termin, men det viser seg at ul var mest riktig:))

 

Var på sykehuset i 7 min før lillegull så dagens lys.. litt skummelt det da, men vi rakk nå å få han ut på sykehuset:)

sånn er det å ha født tre ganger fra før ja:p

 

kjempe glad han er kommet ut:) og nå bare koser vi oss=)

 

Han er litt gul, så vi er frem og tilbake på føden for å ta prøver, men ser ut til å ikke stige over grensa. Men selv om han er en "guling" så suger han bra=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Vi fikk jenta vår 30.09, seks dager før termin. Hun var 3495 gr og 51 cm. :-) Fødselen var veldig fin og enkel, selv om det også var j.. vondt, hehe. Men nå er det over og alt er bare bra! Hun har hatt litt gulsott så vi har vert litt fram og tilbake mellom hjemmet og føden, men nå håper vi at vi endelig får kose oss hjemme!

 

Dette er vårt første barn og det er mye nytt for oss begge, men vi merker at vi kommer mer og mer inn i det etterhvert. Heldigvis har vi fått en snill og blid jente. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philip Nicolai ble født 25 september kl 14,26, 4185 gr og 51 cm lang. kjente første rie halv ni, ankom føden halv 11 med kun 2 cm åpning. fem på 1 var det 6 cm å vannet ble tatt siden jeg kjente press. 31 minutter senere var han ute! stor og sterk å skrek som gal :-)

Var i toppform etter fødselen og fikk beskjed om at vi var et ideelt "mor og barn på sykehushotellet-par" :-)

har ventet på barseltårer, men de har enda ikke kommet 2 uker senere, kun små gledestårer når jeg har sett min datter på 17 mnd vise så mye omsorg for sin lillebror. det er rett og slett DEILIG å se :-)

Philip gikk ned 500 gr på sykehushotellet, så for å være på den sikre siden dro vi på veiing 5 dager etter fødselen. han hadde da lagt på seg 400 gr på 2 dager, så har tydeligvis fløtepupper denne gangen også.

 

Hadde aldri i livet trodd det skulle gå så fint med to tette, men grunnet den fantastiske datteren vi har fra før av, så har disse to ukene vært ubeskrivelige :-) vi storkoser oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Veslejenta vår kom 30.09 kl 13.46, terminen var 9.10 så hun lurte seg ut litt før :) Hun var 3885g og 53cm, stor og fin jente med masse hår.

Foruten henne har vi to kjekke gutter på snart 6 år og 8 år, stolte storebrødre som duller i vei med lillesøster. Dagene går stort sett i amming, gulping og bleieskift, hehe, men det er det vel flere som kjenner til her inne :)

Var på helsestasjonen og veide henne da hun var 18 dager gammel, da veide hun 4460g, så hun spiser godt.

Det er deilig å endelig kunne bevege seg igjen uten den digre magen, vi er ute og triller tur nesten hver dag. Helt herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...