Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 I godt og ve 1,5 mnd har han så å si skriket hver dag, med unntak av små blundene han har om dagene, og natta, sover hele natta.. Så plutselig torsdag var han som en engel, sov nesten hele dagen og 6-7 timer på natta(noe som er vanlig for han). Fredag var vi te legen, fikk råd om å ikke gi han så mye mat, mulig han har forspist seg når han tar pupp, og gi han paracet i noen dager, han var en engel dagen dagen også, og når natta kom sov han hele 12 TIMER.. Lørdag Nesten hele dagen skrek han, spiste nesten ingenting, mått t.o.m. ta i bruk brystpumpa for å få tømt meg på kvelden, prøvde å gi han mat på flaske, sombo fikk i han litt mat ca 100 ml mens han gikk med han, da han omsider sovnet sov han 10 TIMER.. I dag, har nesten ikke spist, må snart ta i bruk brystpumpa snart, og som han har skreket, får han ikke til å sove heller.. Hver gang han sovner så sover han ikke godt, prøvd å legge han i senga si, men nei våkner tvert.. Så da går vi her km på km i stua.. Vurderer å ringe legevakta.. Spes. fordi han nesten ikke spiste i går, og på 15 timer har han bare forskynt seg 2 ganger med pupp..
d",)~^~^~ Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Helt umulig for oss å gi deg gode råd. Men hvis du er veldig bekymret ville jeg tatt en tur på legevakta, det er bedre med en tur for mye enn en for lite vet du :-)
Tante Flodbjørn Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Jeg kan ikke gi noe godt svar. Men min sønn er ganske lik på mange måter. Min sover hele tiden da, og vil ikke spise. Så blir jo veldig urolig når han aldri våkner fordi han er sulten. Han MÅ jo være sulten når det har gått 7 timer siden forrige måltid tenker jeg.. Fikk også gitt bare 2 ganger med pupp i går, på 10 timer. Og da spiste han bare i 5 min hver gang, og han hadde bare ei skikkelig våt bleie.. Om du drar til legevakten med han, hadde det vært fint med en oppdatering? Sorry at jeg svarer her egentlig, er jo til ingen nytte... Håper at det går seg til!!! Klem
snartmammapåny Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Huff er så frustrerende når babyen ikke vil spise. vi har slitt mye emd det samme som dere. Småen ville plutselig ikke sise, fikk i han minimalt i løpet av dagen. Noen dager var bedre enn andre, men han spiste generelt lite, og gråt jo fordi han var sulten. Av en eller annen grunn så koblet han ikke at han måtte spise for å ikke være sulten. Var så frustrerende å være mamma og ikke få i småen mat. Dette var vel verst fra han var 2-3,5mnd. Men han er ingen storspiser nå heller. Vi ble tilslutt innlgt på sykehuset for observasjon siden han gikk lite opp i vekt, men de fant ikke noe galt med gutten, annet enn at han var småspist. Vi begynte med grøt og fruktpurre når han var 3,5mnd i håp om at han skulle legge emr på seg av det. HAr tatt litttid, men nå de siste ukene har han heldigvis begynt å legge litt bedre på seg. DEt viktigeste i følge barnelegen var å ikke tvinge i babyen man, om han ikke ville ha så vent 15min og prøv igjen. Kjenner meg og veldig igjen i å bære inn maten. Her går vi ofte rundt og rundt på gulvet og busser inn maten. Hva gjør man vel ikke for at den lille skal bli mett? Et annet ting kan være å gi litt sukkervann på flaske for å få i den lille litt veske, for å unngå dehydrering. Men prøv innimellom å bytt ut vannflaska med pupp eller melk fra flaska. Og på dne måten lure den lille til å drikke. Elelrs så kan du gi melk med skje, kopp eller sprøyte om det kan virke (virket ikke hos oss da, men er jo verdt med et forsøk) Ble litt rotete dette svaret, skret i full fart;) Lykke til, og om det blir for ille så snakk med legevakten, de er der for å hjelpe deg. Og de han få dere innlagt på barneavd der de kan mate babyen med sonde om de mener det trengs.
haater husarbeid Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Ring du, dette er jo en stor forandring for babyen din. de er så små og har lette for å bli uttørket!
Trulte76 Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Jeg er ingen ekspert,men vet om tilfeller der babyer har skreket og skreket.. til slutt gikk de til kiropraktor.. For ved setefødsel kan det være hofta som har fått har medfart under fødsel..ved vanlig fødsel kan det være nakken.. De har iallefall kommet hjem med en "ny" baby etter kiropraktor behandling..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå