Gå til innhold

Hvilken hånd forlovelsesring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

i norge bruker man ring på høyre hånd. Først forlovelsesring, og bytter deretter til gifteringen. Mange som setter forlovelsesringen over på venstre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Det er litt forskjellig hva folk mener om det der.. Jeg fikk vite at forlovelsesringen skal på venstre, giftering på høyre (ektehånden). Av andre har jeg fått høre at høyre gjelder uansett, mens andre enn det igjen sier venstre ettersom blodårene går "gjennom" ringen og rett til hjertet fra denne hånden. Med andre ord så skal man høre mye rart..

 

Det er nok mest utbredt med høyre her i Norge da, men vi har valgt å bære på venstre fordi ringen blir mindre slitt da ;)) Må nevnes at jeg i løpet av 4 års forlovelse har vært utsatt for en del uhell med ringen (har spennring), blant annet knust (!) den første diamanten etter ca 1 år, den andre spratt ut (!!) året etter det igjen og i det hele tatt. Var etter dette at vi valgte å bytte hånd, og det har foreløpig gått bedre! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal og skal...du gjoer som du vil da. Jeg er gift med en engelskmann og jeg valgte aa ha gifteringen paa venstre haand. Forlovelsesringen flyttet jeg paa hoeyrehaanda naar gifteringen kom paa!:) norge er jo nesten alene om aa ha den paa hoeyre haand....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...