Gå til innhold

Trener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for å trene reglemessig gjennom svangerskapet for å holde formen, unngå for mange kilo og for babyen sin skyld, men etter sommerferien har den planen gått helt i vasken.

Hver uke skal vi begynne igjen, men så går dagene og når jeg kommer hjem fra jobb er jeg kubbeferdig og detter sammen på sofaen - orker knapt å være sosial en gang eller to i uken (medregnet helgene) Kroppen begynner å bli tung, og merker mye mer til spark og bevegelser når jeg er i ro, så føler at jeg og må hvile for babyens skyld.

Graviditeten har stort sett vært uten plager, ikke kvalm eller problemer med bekkenet, rygg eller lignende å skylde på. Jobber 100 % og har lange dager, men mann som gjør masse hjemme og ikke andre barn så har DÅRLIG samvittighet for min elendige treningsinnsats.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått et treningsopplegg av legen, pga svangerskapsdiabetes. Så jeg svømmer 3 ganger i uka og har litt styrketrening i tillegg, og passer på at jeg går turer, ikke kjører til jobb men går til og fra tog/til og fra tog-jobb, og er mye ellers i aktivitet med de andre barna.

Dette er MYE mer enn jeg ville gjort på egenhånd, så jeg er superglad for at jeg har noen som passer på at jeg gjør det. Hadde sikkert vært masse i ro dersom jeg ikke hadde fått diabetesen. Så aldri så galt osv. Merker det mye på kroppen og formen. Er straks 18 uker, og har lagt på meg 1 kilo, og føler meg ganske sprek. Får mye mer overskudd til å gjøre ting også!

Men alle må jo gjøre det som de føler, men dersom du trenger et kick for å komme igang, snakk med legen din. De kan sikkert gi deg noen tips, og følge det opp ved kontrollene. Be legen sette et mål for deg, så har du noe å strekke deg etter til neste kontroll. Som du sier, det handler mye om å komme igang.

Skrevet

Bør ikke begynne å trene så mye nå etter at du har blitt gravid om du ikke gjorde det før. Men de anbefaler en liten trim på ca 30 min daglig som gjør at du blir litt svett. Bedre å ikke sette så høye krav til seg selv og heller gjennomføre de måla du har satt deg!

Jeg trener heller ikke. Jer rei 2-3 ganger i uka frem til uke 12 men nå er hesten reist så da er det slutt på det. Men prøver å sykle til butikken i stedet for å kjøre og slikt og skal prøve å gå meg en liten tur i alle fall en eller to dager i uka.

Jeg har en jente fra før da,så jeg føler jeg må prioritere henne før trening.

men er greit å være i litt form så vi greier å presse ut ungen i det minste. De sier at de i god form har lettere fødsler..

Skrevet

Jeg har trent svømming hele livet, så jeg svømmer rolig ca 1500 meter to ganger i uken nå som jeg er gravid. Det er nedtrapping fra vanlig, da jeg vanligvis trener veldig hardt og flere dager i uken. Men siden jeg har bekkenløsning, så unngår jeg å bruke beina så godt det lar seg gjøre. Det er deilig å få beveget seg litt, og vekta holder seg ganske bra. 2 kg+ og er i uke 19. Er fornøyd med det :)

Skrevet

For et års tid siden var jeg i ganske god form, trente hver dag og hadde bra med muskler, men så ble det mer og mer sofaliv så selv før jeg ble gravid gikk vekten oppover, og det gjør den nå og- og ikke bare på magen, men jeg skal skjerpe meg litt i alle fall- som det blir sagt, det handler om å komme i gang. Kanskje en kort spinningsrunde i dag.

Skrevet

Vel, jeg burde nok absolutt ha trent mer..

Går tur ca 3 ganger i uka, min 1 time.

Skal begynne hos fysio til uka pga bekkenet, håper å få trening i basseng og styrketrening der!

Har ikke lagt på meg noe enda tror jeg, er 19+4, men merker jo at kroppen tåler mindre og blir slappere.

Skrevet

jeg er 19+5 og har gått opp 1,5 kg. så det er jo ikke ille, men jeg er jo i super dårlig form. prøver å få gått tur 3-4 ganger i uka, men når gradestokken kryper ned mot 0 og det blåser og regner så frister det ikke, og blir ofte utsatt til "i morgen".

dårlig samvittighet her ja...

Skrevet

Jeg trente 1-3 ganger i uken før jeg ble gravid, og var i relativ god form. Kvalmen kom så fort jeg fikk positiv test, og jeg orket rett og slett ikke tanken på å bli svett eller presse meg på trening.

Nå er kvalmen borte, og jeg har ikke klart å komme meg tilbake på trening. Trente en god del pilates, og det er uansett uakuelt nå, ettersom mye av treningen var å ligge på magen, og det er ikke spesielt behagelig for tida.

Men jeg går til og fra tog hver dag, så prøver å gå fort og å mest mulig ut av det. Blir en spasertur på ca. 20 min hver dag. Ikke akkurat store greiene, men alt hjelper vel :P

Skrevet

Jeg trener stort sett hver dag, som jeg gjorde før jeg ble gravid. Er 16+2 i dag. Har likevel gått opp 5 kilo allerede, men er bare en ball på magen, så det gjør meg egentlig ingenting. Er heldig, og har mulighet til å trene i arbeidstiden, så selv om jeg er litt trøtt og sliten, får jeg det unna likevel. Har kuttet ut intervalltrening og vanlige situps, samt endel øvelser hvor magen er i veien, men det meste går som før.

Viktig å huske på at man ikke skal begynne å trene som gravid, dersom man ikke har hatt det som vane før. Da holder det å gå en rask tur gjerne hver dag, men iallefall noen dager i uka...

Skrevet

Trente ikke før jeg ble gravid, og trener ikke nå. Har dessuten vært så trøtt og svimmel at trening har vært uaktuelt. Men jeg går med eldstebarnet til og fra barnehagen, og jeg sykler litt innimellom. Lagt på meg to kg. Er 14 uker.

Skrevet

jeg har heldigvis en veldig aktiv hund, så vi prøver å få gått en tur på ca 45-60 min hver kveld. men det hender det blir droppet da. hehe. men som regel hver kveld:) har lagt på meg 9 kg og er i uke 29 i dag:)

Skrevet

Trente regelmessig to gongar i veka då eg blei gravid, men tok sommarferie frå instruktørbiten i juni. Passa meg ganske bra sidan eg var mykje kvalm og svimmel. No når det har gått over har eg fått bekkenløsning:( Har likevel så smått begynt å trene 1 dag i veka for å sjå om eg kan greie det. Håpar at bekkenet ikkje streikar heilt endå!

Skrevet

Trener ca tre ganger i uka hjemme hos meg selv. 45-60 min. Sykkel og litt styrkeøvelser.Går tur en gang imellom.

Har trent i mange år, og synes det er deilig å holde seg litt i form, men orker ikke noe beinhardt program!

Enhver må gjøre det en trives med, men det er nok lurt å ta litt vare på kroppen sin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...