Gå til innhold

legen tar meg ikke alvorlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er i uke 17 med nr. 2 Fikk den første i november 05, så det er ikke så lenge siden jeg var gravid sist. Da var jeg frisk og rask hele tiden, men denne gangen har jeg store smerter i ryggen.. Jeg jobber full stilling i barnehage og har dermed en fysisk tungt yrke. Var hos legen min for å høre om det var mulig å trappe LITT ned på jobben, f.eks. jobbe 70% Men den gang nei. Hun sa det var vanlig å ha vondt i ryggen. ALLE gravide har det. Måtte bare "stresse" litt ned og jobbe i et roligere tempo...... Så nå jobber jeg fullt og ligger mer eller mindre hele fritiden min på sofaen! Noen som har opplevd noe lignede??

Klem fra Mia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjipt! Gå til en annen lege! Også vil jeg anbefale deg å ta en tur til kiropraktor for å sjekke om det er en låsning. Ryggen min tok helt kvelden for noen uker siden, jeg våknet hver gang jeg snudde meg i sngen og slet med å komme meg opp om morgenen. Ble bedre av å gå, så for min del var jobben det perfekte stedet, selv om jeg ikke kunne sitte eller ligge:)Kunne ikke bøye meg forover. Greide ikke kle på meg osv:) Ble ganske sliten og kvalmen kom så klart tilbake.

Så gikk jeg til kiropraktor og han fikset trøbbelet på dagen. Siden har jeg kun vært litt stiv, men kunne gå ut derfra rakrygget. Jeg var livredd fro at han skulle gjøre meg vondt, men han bare knakk opp ryggen på en behagelig måte og trøbbelet var fikset:)

det verste du kan gjøre er å ligge på sofaen altså. da blir du aldri bedre. Prøv å få gradert sykemelding 50% og bruk resten av tiden på å gjøre ryggøvelser og slappe av. Kiropraktoren gav meg mange øvelser jeg kunne gjøre og det hjelper veldig. Nå er jeg bittelitt stiv, men det går over:) Jeg er glad og tilbake i full jobb!

Kanskje det samme hjelper deg?

Prøv å gjøre noe med det, det er ubehagelig med en gang, men du vinner på det i lengden:)

Skrevet

Huff da :( Høres ikke bra ut. Gå til en annen lege. Det hadde jeg gjort. Du har langt igjen av svangerskapet ditt, og trenger ryggen helt frem! Og be dem om å tilrettelegge for deg på jobben, slik at du ikke må ta den tyngste jobben. Det er arbeidslederen din pliktet til når du er gravid.

Ta og en tur til kiropraktor. Kanskje de kan gjøre noen enkle tiltak, slik at du får det bedre.

Lykke til, og god bedring.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gå til en manuell terapeut. Han finner ut akkurat hva du plages med, og kan sykmelde i tillegg, hvis han mener du trenger det. Fortell han hva legen din sier, så kanskje han kan hjelpe deg. Legen din hørtes virkelig ikke ålright ut!

God bedring, og lykke til:)

Skrevet

Har ei venninne som også fikkskikkelig ryggplager. hun gikk til manuell terapeut og fikk veldig mange fine tips:) Hun var veldig fornøyd med han!

Skrevet

Jeg kan skrive unader på dette! Og ikke bli tatt alvorlig av legen sin.

Uansett hva det er jeg kommer til legen min for, vond rygg, astma, magesmerter (intense)... Bare til å komme seg i jobb sier han.

Jeg tenkte ejg skulle bytte lege, synes du også serisøt burde vurdere dettte.

Jeg vil jo aller helst være frisk og i jobb når jeg er på jobb, så legen bør jo skjønne såpass at jeg kommer ikke til ham uten grunn.. Tullemannen.

Er frisør, så står oppi mennesker hele dagen, både det å stå, os det å være så tett på mennesker hele tiden når du ikke er bra er meget slitsomt..

Skrevet

TUSEN TAKK for svar jenter.. Det er så fint å kunne dele ting sammen..

Klem Mia

Skrevet

Jeg jobber i bhg og lå strekk ut når jeg kom hjem fra jobb. Har vært sykemeldt i 2 uker nå pga bekkenløsning, men skal begynne å jobbe 50% på torsdag. Jeg har blitt utrolig mye bedre etter å få hvilt meg, og ser frem til å begynne å ta i er tak igjen :) Man trenger ofte bare en timeout når kroppen ikke henger helt med, så får man ladet batteriene og klar for arbeid igjen :) Lykke til, og ikke gi deg dersom du kjenner at dette ikke går!

Skrevet

Lenchen: Hvor langt er du på vei?

Mia

Skrevet

Få deg ny lege!

Jeg fikk også min første i nov.2005, og da jobbet jeg 100%, i barnehage jeg også. Var ekstra førskolelærer, og hadde en krevende 5 åring med spesielle behov. Det var veldig slitsomt, og bekkenløsninga meldte seg allerede i uke 9. Legen min sykemeldte meg 50% pga lumbago, og henviste meg til fysio. Fikk "diagnosen" bekkenløsning og begynte derfor å gå en gang i uka på gruppetimer hos fysio. Resten av svangerskapet sykemeldte legen min meg 50 % pga bekkenløsning.

Så det er noen leger som hører på deg, og gjør det best mulig for deg.

Nå er jeg i 16.uke med med andremann, og har begynt å kjenne det i bekkenet, men langt fra så mye som sist. Jobber 75 % som ped.leder nå.

Lykke til, håper du blir bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...