Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Min baby på 3 mnd sover så lite, og ei venninne sa det kunne være et tegn på adhd? Han sover rundt 12-13 timer i døgnet, mest 12 timer i døgnet. Storebror var svært rolig så jeg har ikke så mye å sammenlikne med men.. han spreller mer med armer og bein en han gjorde Han prøver å snu seg fra rygg til mage men får det ikke til enda Han er svært våken, blid og "med" men han er også ganske tålmodig kan ligge under gymmen optill 1,5-2 timer uten å klage God blikkkontakt sovner av seg selv i sengen sin om kvelden, våken ca 2-3 ganger pr natt. sovner fort i vogna, men sover ofte bare små halvtimer kan ligge litt våken i vogna uten å klage gråter ikke så mye iløpet av dagen hvordan var deres babyer?? blir litt egenstelig når venninna mi nevnte dette med søvnen?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Ja, men så lenge alle babyer lider av ADHD-symptomer blir det vanskelig å si noe videre om det. Jeg har hatt to babyer og begge har vært særdeles ukonsentrerte, skifter oppmerksomhet hele tiden, lett distraherbare og veiver med armer og bein hele tiden. De våknet 2-3 ganger om natta, og ville ha mat osv. Og hvis du iakttar andre babyer, tror jeg du vil finne ut at de gjør det alle sammen.
Troillpia Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Vi må ikke "gå oss vill" i alle ADHD-diagnosene, og tro at alt er det! Det har blitt veldig lett de senere åra å sette merkelappen ADHD på mange aktive barn! Ta det heller som et sunnhetstegn (hvertfall inntil videre) at babyen din er aktiv,- kos deg med han og ikke tenk på ADHD enda... Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå