Gå til innhold

F..... Nå begynner jeg å bli litt lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet inn på ett nytt felt. Alle holder på å bygge husene sine ferdig. Vi har kjøpt en del dyrt verktøy, som vi selvfølgelig låner ut, når noen spør, men det leveres ikke tilbake før vi må spørre etter det fordi vi trenger det selv.

Alle har hver sin søppel kasse, hver j... uke, så er det noen som kaster oppi våres også, vi trenger den lille plassen selv, til bleier etc. Nå har jeg skrevet en lapp og klistret inni der, hvor jeg ber de som kaster der, om å kaste i sin egen.

Også kom vi nettopp hjem fra ferie, og jammen har de ikke vært å tatt hagemøblene våres, og satt de på ett fellesareale her ute. Ikke spurt, ikke satt de tilbake. Vil jo ikke være bitchen her i nabolaget heller, så hva gjør jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tror jeg dere må sette noen grenser først som sist, hvis ikke vil det jo utvikle seg.. Gi klar, men høflig beskjed om at ting kan lånes ved forespørsel, men at dere vil ha det tilbake samme kveld for eksempel. Plutselig blir ting borte, man husker ikke hvem som lånte hva osv..

Men har de virkelig tatt hagemøblene deres og brukt de? Det syntes jeg var i overkant frekt!

Skrevet

herregud så frekke naboer du har da!!!

tror jeg hadde sagt i fra neste gang de skal låne verktøy at de ikke får låne pga de ikke leverer tilbake!

har dere ikke søppelkassene ved husene deres da??

tror jeg hadde blitt temmlig forbannet om naboen hadde putta i søppeklassene våres, vi har liten plass fra før av og mindre plass får vi når vi får jenta også !

du er ingen bitch selv om du sier i fra det er lov å gi beskjed :)

Skrevet

Herregud da, høres jo ut som ingen av naboene dine har respekt for andre sine ting!

Går jo ikke an å bare kaste søppel hos andre og "låne" hagemøbler osv uten å spørre først.

Tror nesten jeg ville forlangt at de som tok møblene fikk vær så god å bære dem tilbake til dere.

Vanskelig det der når man ikke vil være nabolagets bitch som du sier, men du kan hvertfall ikke la dem ture fram som de vil med deres ting mener nå jeg.

Skrevet

Takk for svarene, lurte på om det var jeg som overreagerte jeg. Skal hente hagemøblene etterpå og sette de på baksiden av huset her, går ikke nå, fordi noen bruker de nå....

Skrev sms til mannen min at neste gang noen legger søppel i vår kasse så går jeg gjennom det og leverer det på døra til de som har lagt det der.

Skrevet

uff, jeg hadde nok klikka!!

Forstår godt et du ikke vil bli på kant med noen, men du MÅ si ifra!

Si det på en rolig og fornuftig måte, så må de jo sjønne...

LYKKE TIL!

Skrevet

deffen,jeg hadde seriøst gitt BENG i om noen brukte de! hadde gått og krevd dem tilbake uansett jeg! det der er skikkelig frekt da! slutt og lån ut ting,og stå på ditt! makan til uoppdragne folk!

Skrevet

Ja, hent for all del hagemøblene mens noen bruker dem. Da får du kanskje hjelp til bæringen + indirekte gitt beskjed om at de faktisk ikke er "på fellesen". Ikke noe slemt med det, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...