Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er klart at alle kan velge de navnene de selv liker, men noen ganger kan det være lurt å sjekke med flere mennesker at det er et godt valg. Her i våres skulle mannen min være med å finne på navn på et firma som skal ha en del amerikanske kunder (forhåpentligvis). De ble enige om et navn alle likte og begynte å forberede seg på å bruke det. Da var det en av dem som tenkte at det var best å sjekke litt bedre med noen amerikanere. Det var smart. I USA kunne nemmelig navnet bety "seksuelt frustrert dame". Jeg er ikke sikker på om det hadde vært salgsfremmende ;-).

Med det i bakhodet tenker jeg det kan være smart å forhøre seg litt før man velger uvanlige navn til barna sine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. ja det er ikke alle navn som passer like bra i andre språk. Kjenner noen som heter Simen, han synes det er pinlig og presentere seg for amerikanere...

Skrevet

Når jeg presenterte meg for noen amerikanere en gang trodde jeg het det samme som landet ENGLAND.. for er sånn navnet mitt kan høres ut som.. så de ble jo i ekstase..mens jeg prøvde å stotre frem at det var slettes ikke tilfellet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...