Gå til innhold

dere som kan litt mere om politikk en meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som er i mot FRP??

Hva er det som er så negativt med dem i forhold til andre?¨Leser å leser,men blir liksom ikke klok på dette jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FrP er et parti som appelerer til folk som ikke kan tenke selv. De lover og lover alt det folk vil høre. Men de har ingen realsistisk plan for hvordan man skal få dette til økonomisk. De har en ide om at å bruke av oljefondet ikke gjør noe, mens hver eneste økonom i dette alnd mener det vil ha en katastrofal innvirkning på den norske økonomien. De sanker stemmer på å love alt det folk vil høre, men hvordan skal man klare å bruke så mye mere penger og samtidig kutte i skatt og avgifter?

Skrevet

FrP er ekstremt populistisk parti som "snur kappen etter vinden" i fohold til hvilke saker de prioriterer. De lover å bruke ekstremt mye penger for å bedre ting, men hvor skal de ta pengene fra?? De vil bruke oljefondet bl.a Det betyr at når eldrebølgen er over oss om noen år så har vi ingen penger igjen....

De vil fjerne alle veibommer, men hvordan skal vi da få nye veier?

De stigmatiserer svake grupper (ex alenemødre, innvandrere, trygdemottakere) og mener de er skyld i sin egen lidelse. Det betyr at de satser ekstremt på individets frihet til å gjøre det de vil, men ikke på at vi faktisk også har ansvar for hverandre her i verden.

Skrevet

Kort og greit; De vil bruke mer penger enn det som kommer inn, de har ingen reserveløsning hvis Norsk økonomi skulle skrante, deres miljøpolitikk er "vent og håp" og de vil gjøre livet mye hardere for alle som ikke lever som "kjernefamilien"

Jeg anbefaler å skaffe partiprogrammer til partiene for langversjonen:) Kan bestilles fra de enkelte partiene.

Skrevet

Enig med at de apellerer til folk som ikke kan tenke selv. Jobber med svake grupper (psykiatri, rus) og de stemmer nesten alle FrP.... Ikke for å stigmatisere dem, men de klarer ikke å se lenger enn de populistiske utsagnene ("send svartingene hjem..")

Skrevet

Når noe høres for godt ut til å være sant, er det som oftes det. I et samfunn vil det alltid være noe man ikke er fornøyd med.

Men å si at all som stemmer FRP er folk som ikke kan tenke selv er å gå forlangt. Sakene de froter er ofte populistiske, det er noe de andre partiene har begynt å tenke over. På en måte har de klart å tvinge de andre partiene til å snakke mer konkret. Personlig syns jeg at dette gjør den politiske debatten for svart og hvit. Det blir mye valgflesk.

Stem på mandag! Det er det viktigste. Det finnes ikke rett og galt parti! Det er din mening som teller og liker du et parti så tar du det. I ettertid er det smart å evaluere om de fremdeles fortjener din stemme etter fire år.

Skrevet

Husk uansett på at det er forskjell på kommunevalg og regjeringsvalg da, det kan jo være at FRP i akkurat din kommune har noen gode, gjennomførbare, ideer (eller et annet parti selvfølgelig, er ikke FRP'er på stemmesanking altså ;)). Jeg kommer til å stemme anderledes i kommunevalget enn jeg gjorde for 2 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...