Milla-baby Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Jeg fikk en nydelig liten gutt 3.september! ;o) På dagen er han stort sett bare snill og grei. Men om kvelden og natten skal han bare ha pupp HELE tiden! trenger ikke gå mere enn 30 min mellom hver gang! Og han skal bare ligge i sengen med oss, får ham ikkke til å sove i sin seng... Noen som har noen hjelpende råd?
Gjest Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 kanskje du ikke har nok melk på kvelden ellerhan ikke blir mett på melka di ? du kan jo prøve med litt mme etter du har tømt puppene? det med å sove i sin egen seng så er det best å begynne fra starten av.. jeg la marcus i senga si,og ikke tale om at han skulle sove sammen med oss..det er bare å bestemme seg for det..at det ikke er et alternativ.. så får du bare prøve deg fram...i begynnelsen måtte vi bysse i armene så han sovna,og nå går det som en drøm...legger seg fint i senga og sovner der...(bank i bordet ) lykke til
beibiboom Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 jeg hadde det helt likt mht til amming! mange barn er urolige om kvelden, og puppen kan være både trøst for barnet og en måte for deg å få roet ham på. men det er jo utrolig slitsomt da!! jeg satt vel konstant med puppen ute de tre første ukene ( på kveldstid), men fant til slutt ut at jeg ikke hadde nok melk på kvelden, og begynte med mme etter ettermiddagsmåltidet. da ble hun en helt annen unge!! dersom du gjør det- la faren gi henne flaska. hun har godt av å bare forbinde puppen med deg:-) for å finne ut om du har nok melk kan du pumpe deg og se hvor mye som kommer! lykke til:-)
Gjest Ut på tur Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Tulla vår er 3 uker. I starten ville hun ikke ligge i sin egen seng. Nektet. jeg tenkte at når hun er så liten har de godt av å bli litt kost med, dessuten skal de ha det trygt når de er små. Vi endte opp med å sove på tvers i senga (180x200) så den skulle bli litt bredere, og så la vi skinnfellen hennes i senga for å markere hennes område. Og så hadde hun selvfølgelig egen dyne. Hun har flere netter sovnet tett inntil mamma med armen til mamma rundt seg. Og så blir hun løftet over i egen seng etter hun har sovnet. Nå er det mest om morgenen hun får lov til å komme over i vår seng. Da får vi sovet litt lenger og mer Og så er det ganske kos å ha henne der da
anni654 Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Hei, jenta mi er også urolig om kvelden og vil ha ofte pupp. Men ofte er ho bare trøtt. Hvis gutten din sover mye og lenge om dagen, kanskje kan du pumpe litt i mellom da, og gi det om kvelden. En vennine har gjort det med gutten sin. På den måten vil melkemengden kanskje snart øke. Men best du spør på helsestasjon eller ammehjelpen om råd. Med mme ville eg bare begynne når du virkelig ikke får noen annen ting til.
2 gutter og 1 jente Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Akkurat slik var leon ogsaa...jeg ble litt engstelig og enkelte her inne raadet meg til aa gi litt mme....men jeg jot han bare suge naar han ville og gav han ikke mme. jeg hadde nok melk men han ble bare litt kosete paa kvelden og puppen var da saa god aa ha. Han er naa snart 4 maaneder og har ikke behov for mme. Legger saa godt paa seg atte! :)Leon var ogsaa utrygg naar han ble lagt alene i senga si, saa vi lot han ligge med oss. vi proevde foerst i egen seng hver kveld, om det ikke gikk fikk han ligge med oss. da han var litt over en maaned begynte det aa bli okey aa ligge alene. Naa legger han seg ned nesten med en gang...maa bare synge en sang og stryke litt paa hodet! Jeg vil heller raade deg til aa ikke stresse saa mye med mme og saant...det er jo bare en uke siden foedselen. om du ammer han ofte saa oeker du melkeproduksjonen. Jeg ammet hele tiden paa kveldstid da leon var liten, og naa svoemmer jeg i melk! hihi saa bare ta det rolig, ikke bli stressa, ta ammingen som kos mellom mamma og baby og saa skal du se at det ikke varer evig. Du maa huske at han er vant med aa faa vaere naer deg...det har han jo vaert 9 maaneder i magen...da er det skummelt aa pluttselig ligge helt alene. Jeg haaper du vil vente litt og se det an ihvertfall! lykke til og kos deg saa mye med babyen din
Milla-baby Skrevet 9. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2007 Tusen takk for mange gode svar! ) Jeg er ganske sikker på at jeg har nok melk.Så tror ikke det er det som gjør det.Men han har en tendens til å sovne ved puppen da,så kanskje han spiser litt lite av gangen!? Har veldig lite lyst å gi noe mme nå. Trøblet litt med å få ham til å ta puppen i beg.så vil ikke ødelegge med noen flaske heller. Så tror jeg bare gir ham pupp når han vil ha.Så får jeg se hvordan det går...selv om det er UTROLIG SLITSOMT ja..hehe Så får vi øve på å få ham til å sove i egen seng...at han sovner hos meg først å så prøve å legge ham over i sin seng etterhvert kanskje....!? Men han er jo så liten enda, så jeg må vel regne med at det tar litt tid før ting faller på plass. Så skal jeg høre med helsestajon også, ang.dette med den hyppige ammingen om kvelden/natten.
~Simelisa & Marina~ Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 hei.. jeg vet hvordan du har d, ett tips du kan prøve er å få anskaffet deg den nesesprayen som du får på resept hos legen... den letter melken fra melkegangene og det kan være der problemet ligger... Det at han suger å suger og til slutt blir så sliten å dermed sovner og vokner etter kort tid for så å vil ha mere mat.. Rett å slett d at du KAN være tungmelket... Prøv det om du tror d kan ha noe med saken å gjøre, nesesprayen skal taes før hver amming... Håper du klarer dette og får det på stell, for d gjorde ikke jeg... Lykke til.. Klem
Gothminister Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Han er liten enda,og en stund til utover,så vil han ha behov for ofte pupp om kvelden. Det er helt normalt. Ikke begynn å gi mme med det første hvis du vil fullamme han!! Det er også slik produksjonen øker. Tror det var da gutten min var 1 1/2 mnd jeg hvor det gikk seg til på kvelden også. Kanskje litt yngre også,husker ikke helt.
Slettes Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Hei.. Det viktigste for deg nå er å TRO på at du har nok melk, slappe av, spise godt og drikke rikelig så vil du fort nok se at du har nok melk.. Jeg vil ikke anbefale at du gir MME som tillegg på kvelden for da mener jeg at du bare ødelegger for deg selv i lengden dersom du ønsker å fullamme lenge.. Mini hos meg er 4,5 mnd nå og han henger konstant ved puppen ennå, det er gjerne bare to timer mellom slagene her på dagen.. Men det skal også sies at det nesten tar 4 timer å fylle opp igjen.. Så på natta har jeg rikelig og jeg sørger for å pumpe meg ca tre timer etter at han har lagst seg på kvelden - slik får jeg fylt opp fryseren til den dagen jeg vil finne på noe en kveld.. Er akkurat på bedringens vei etter en forskjølelse og da minket melkemendgen med ca 50 % så to kvelder på rad fikk han noe av det fryste jeg har samlet opp, men nå er vi tilbake til normal mengde igjen.. Stå på og ha stor tru på at du har nok for det har du mest sannsynlig!!
Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 9. september 2007 #11 Skrevet 9. september 2007 http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx denne artiklen hjalp meg veldig da jeg slet med den derre helsikes kveldsamminga:) men det går seg til etterhvert skal du se:)
jentebabymom Skrevet 9. september 2007 #12 Skrevet 9. september 2007 pump overskuddsmelka på mormingen og gi den melka på kvelden.hadde samme problem som deg,funker som gull!
Mamman til M&E Skrevet 9. september 2007 #13 Skrevet 9. september 2007 Først av alt, gratulerer så mye med den lille :-) Min er blitt 6 mnd nå (hvor blir tiden av?:-)) og jeg husker godt at han våknet ganske ofte i starten og ville ha mat. Dette kom seg etterhvert, altså at han krevde mat sjeldnere om natten (ammer fortsatt 1 til 2 ganger om natten og synes det er helt ok). Lillemann sov også i sengen vår de første ukene, vi prøvde ikke så mye på å legge han i egen seng og de gangene vi prøvde var sengen så stor at vi tok han tilbake i vår seng, han fant ikke roen der :-) Etterhvert tok vi vognbagen med opp når vi gikk for å legge oss (han sovnet alltid nede i stua og vi tok han med opp når vi la oss) og plasserte denne oppi senga hans. Det hjalp veldig, tror senga hans ble for stor til han (selv om vi prøvde å lage den lun og god). Bagen var "tett" og god og han sov etterhvert hele natten i den. Da den ble litt liten for han å sove i la vi han i vuggen og den sover han fortsatt i, men snart er det på tide å prøve den "store" sengen igjen :-) Ble litt langt dette men men :-) Lykke til
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 10. september 2007 #14 Skrevet 10. september 2007 Hei. Mitt beste råd er å slappe av og kose deg med babyen din. Vil han ikke sove i sin segn, ja så la han sove ved siden av deg om natta. Datteren min sov sammen med meg og sov til hun var 3 mnd. Da haddde hun fri tilgang på puppen hele tiden, og vi fikk mere søvn begge to. Så plutselig 1 uke før hun ble 3 mnd, så la jeg henne i sin egen seng, og da sov hun godt der. Noen barn har behov for litt ekstra kos på natta, og så sant mor orker det lille ekstra så gi dem det...
Milla-baby Skrevet 10. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 10. september 2007 Så kjekt at så mangen tok seg tid til å svare meg da! ;o) Tror jeg har funnet ut en løsning nå. Vet jeg har nok melk,men blir gjerne litt sår på kvelden/natten når jeg må amme så veldig ofte. Så nå har jeg kjøpt meg en hånd pumpe, så skal jeg pumpe meg litt på dagen når jeg har melk til overs (noe som ikke er noe probl. hehe), Så kan jeg gi ham det med beger/kopp på kvelden istede for å amme HELE tiden ) Tror jeg skal prøve å legge ham noen ganger over i sin seng om natten,etter han har sovnet hos meg. prøve det noen ganger, funker ikke det, får han bare få sove med oss litt lenger.Event. prøve med vogn bagen oppi sengen også ) Tusen takk for alle beroligende, gode og hjelpsomme svar ;oD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå