Mogop fikk augustgutt Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Som borger i et demokratisk land så er dette deres mulighet til å være med å påvirke hvordan dere vil at vi skal ha det. Hvis dere ikke stemmer, så synes jeg faktisk ikke dere har noen grunn til å "syte" fordi dere synes ting ikke er riktige. Det er å fraskrive seg ansvar. Og dere, se litt forbi de sakene som er populistiske, og se heller på partienes grunnsyn. Og husk at dette er et lokalvalg, så hva de kjente politikerne på stortinget mener og sier har faktisk ikke så mye å si. Et tips: partier som ønsker å bruke veldig mye penger på en ting (ex fjerne bomveier, bygge mangre nye skoler i en kommune samtidig, bygge fire nye sykehjem osv) har mange gode tanker, men husk at de må ta pengene fra et sted. Tenk litt over dette, spesielt når det gjelder FrP og SV. Det betyr faktisk høyere skatter, eiendomsskatt etc. Sier ikke at tanken ikke er god, men penger vokser ikke på trær... Og.... hvis du mener at vi skal ha relativt stor personlig frihet, men samtidig ansvar for fellesskapet samtidig som miljøet er viktig... STEM VENSTRE! (så fikk jeg sagt det også) Venstre er et lite parti, men er i vippeposisjon mange steder. Jeg har faktis møtt mange mennesker som ser at Venstre (en gang norges største parti) har et menneskesyn og en politikk som er veldig bra når de har satt seg inn i det. Kanskje er du også sosialliberalist uten å vite det? Sjekk det ut. Venstre er veldig, veldig mye mer enn Sponheim (heldigvis) Du stemmer jo ikke på Sponheim, dette er et lokalvalg..
Gjest Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Eeeegentlig så synes jeg at de som ikke gidder å sette seg inn i hva de enktelte partiene står for gjør helt rett i å ikke stemme. Mange stemmer FrP fordi de ikke liker å betale skatt, eller RV fordi de vet om en Høyrepolitiker som sa noe de mislikte en gang. (helt seriøst) Disse burde faktisk benytte seg av sine rett til å ikke stemme..
Mogop fikk augustgutt Skrevet 9. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2007 Egentlig enig med deg..... gubben (40 år) stemmer RV fordi de vil ha gratis skolebøker... Det morsomme var at han hadde lest om alle partier og kommet frem til at han var sosialliberal, men visste ikke at det betyr at man bør stemme Venstre (som han nok ikke gjør av prinsipp fordi jeg står på lista) Mindre skatt=dårligere tilbud på noe Ekstrem prioritering av noe=mer skatt...
Mogop fikk augustgutt Skrevet 9. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2007 -og bryr du det bittelitt om miljø, så stem ikke FrP -de tenker ikke på fremtiden...
Mogop fikk augustgutt Skrevet 9. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2007 dytte bittelitt... Gå og stem!
Gjest Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Fornuftig innlegg - i alle fall begynnelsen! Alle bør benytte seg av stemmeretten sin - det er ingen selvfølge å ha stemmerett. Og det er helt sant som du sier, HI, stemmer man ikke, så har man heller ikke lov til å klage dersom man ikke er fornøyd. I noen land er det påbudt å stemme, kanskje det hadde vært noe for Norge, også? Godt valg, folkens! Jeg skal avgi min stemme i dag.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Man kan se du rakker ned på FRP og Sv, og fremhever Venstre. Om jeg vil stemme er det MIN sak, samme om jeg ikke gjør det. =)
Gjest ninja & mikrovampyren:) Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Jeg hater folk som ikke bruker stemmeretten sin. Stem i det minste blankt. Ser ofte at de som ikke stemmer er de som klager over hvor "jævlig samfunnet er"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå