~sjiraff~ Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Noen sier 48 timer andre 72 timer etter siste diarebleie eller oppkast..
~sjiraff~ Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 En sykepleier jeg kjenner mener bestemt 72 timer får ikke nærme meg hennes barn før det har gått tre døgn. I barnehager opererer de vanligvis med 48 timer. Ikke rart om omgangssyken aldri blir borte hvis folk forholder seg til ett døgn..
Mogop fikk augustgutt Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Jobber på sykehus -ingen får gå på jobb innen 48 timer etter siste "tømming" (som det heter så pent)
Gjest Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Flere leger jeg har snakket med sier 2-4 døgn. Og enda da er man ikke 100% sikker. De sier også at man bør holde 2 m avstand fra vedkommende og at det er mer smittsomt enn influensa Vasker man hendene og forsiktig med å gå på besøk til de som har hatt dette før de har fått vasket ned huset. Slipper man unna et par runder. Det værste er å sitte i kakebesøk der verten plutselig proklamere: vi hadde omgansyke i går. Det var så ekkelt. Fy f... som jeg har forbanna da man får det selv, dagen etterpå. Avlysing av selvskap er det beste om man har dette svineriet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå