Gå til innhold

Efedrin hostesaft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jr har vært forkjølt i 2 uker nå, og på mandag begynnte han å hoste, ikke mye, men når han hostet var det skikkelig styggt, slimhoste og det surklet og han var tungpustet. På fredag fikk vi efedrin hostesaft hos turnuslegen, han skulle få 5 ml 3-4 ganger i døgnet dersom det var behov for det. Vi har gitt han det om kvelden, og i dag fikk han det etter frokost. HAn ville legge seg igjen kl 10 og sovnet med en gang. Han som ti lvanlig er opp til 11-12 før han tar seg en dubb.

Nå har jeg begynnt å tenke, og syns å ha noelangt bak i hodet om efedrin. At det ikke er så bra, og at det står på dopinglisten, stemmer det?

Jeg er litt engstelig nå, 5 ml er ganske mye, det r ca en spiseskje tror jeg. Kan turnuslegen ha tatt feil?

Huff, ekkelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 ml er vel nærmere en teskje? en ss er ca 15 ml står det i ei kokebok jeg har. Det tryggeste er nok å bruke målebeger. Er det noe apotek i nærheten av dere som har søndagsåpent?

Skrevet

reaksjonen på effedrin er ofte at de kan bli litt hyper. min gutt blir ikke det. han har fått denne hostesaften siden han var 2 år.. og han er nå 4. det er den eneste som funker når han blir skikkelig forkjøla. ellers får han lungebetennelse med en gang..

5 ml er den dosen vi har hatt siden gutten vår var 2 år. og barnelegen vår sa da at det var så lav dose at de færreste reagerte i det heletatt..

effedrin står på dopinglisten, men det er i mye større mengder enn det disse barna får altså.

Skrevet

Jeg fikk en sprøyte som jeg bruker når jeg måler opp, syns det ser mye ut.

Har lest litt i felleskatalogen nå, og blir irritert over at legen ikke sa noe om bivirkninger. Greit at jeg kanksje skal spørre om slik, men.

Liker ikke dette jeg....

Skrevet

Efedrin åpner luftveiene, det er grunnen til at det står på dopinglista. Dessuten blir du ligg hyper av det. Hvis han er sliten, så er det nok av å være syk stakkars!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...