16aprilbaby Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 Hei. Jeg er litt bekymra jeg. Mannen min også. Vi har mistet 2 ganger, er nå i uke 10 og håååper at alt er bra! Men hvor normalt er det at formen forandrer seg fra uke til uke? For et par uker siden kjente jeg stikkinger i livmora, en anelse kvalme, kjempevonde pupper... Ikke akkurat mye å skryte av, men det var godt å kjenne på noe. Nå kjenner jeg lite og ingenting! Må trykke kjempehardt på puppene før det gjør vondt, og livmora, der kjennes det helt dødt nesten... Noen med lignende erfaringer som kan berolige meg??
Fullrulle86 Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 viss du ikke har blødd, vil jeg tro at babyen ligger trygt der ennå;o)
#sånsi# Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Jeg tror du bare er kjempe redd for å miste en gang til og går hele tiden å kjenner etter symptomer. Du nevner ingenting om blødninger. Jeg tror alt er i sin skjønneste orden jeg Lykke til !
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Det er helt vanlig at symptomene kommer og går. Jeg har selv mistet, men er nå gravid i uke 37. Fikk helt noya når det var en dag da jeg faktisk var i fin form, men så kom det gjerne tilbake dagen etter... ;-)
OhMyGod!!! Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 her og har det vært dager uten noe som helst, tror det er ganske normalt, så prøv å senk skuldrene du
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Hei! Har selv mistet, og vet hvordan det er..... Hvis du er veldig bekymret kan du jo ta en test..... Hvis det har gått galt vil testen være negativ. Vet at det er fælt å ta avgjørelsen om å ta en ny test...helt fælt....man er jo så redd den skal være negativ.... Du sier du har mistet 2 ganger. Har du ikke fått tilbud om ultralyd? Jeg har mistet 2 ganger, og fikk beskjed om at jeg kunne få ultralyd i uke 7-8 ved et evt nytt svangerskap hvis jeg ville. Sa såklart JA! Fikk også ny ultralyd i uke 11 for roen sin del. Det kan ha litt å si at jeg hadde en MA (missed abortion). Kroppen satte ikke igang utstøtingen. Men jeg lurer på om ikke flere som har mistet et par ganger har fått dette tilbudet...... Kanskje noen som kan svare på det? Håper for din del at det bare er litt varierende dagsform du er ute for. Det kan jo være litt ustabilt i begynnelsen....Ring lege hvis du fortsetter å være bekymret! Hilsen "14ukerpåvei"
Gjest Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Det der er faktisk feil, anonym...Testen kan være positiv i ukesvis sidne hcg-nivået synker gradvis. Symtomer er ingen garanti, dessverre, for at alt er OK. Hadde en MA i uke 11, fosteret hadde vert dødt siden uke 6. hadde alle symptomene som før og det hele ble oppdaget av noen dråper blod i trusa. Du er åpenbart nervøs og det var jeg også selv om jeg har hatt et vellykket svangerskap siden det og er nå i gang med nr 2. Dra til legen og forklar situasjonen. Du har rett på gratis henvisning til tidlig UL. En SA merker man jo med en gang, men det er vel MA du frykter, da. Ved MA dør fosteret som oftest mellom uke 6-8, hvis du da får en time til UL i feks uke 10 kan du jo nesten være helt sikker på at dette går fint. Har man fått påvist hjertelyd er det nesten bankers. Kom deg til legen og lykke til.
TussiLussi Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Enig med deg, kakemonsteret ! JEg fikk ekstra oppfølging pga MA, legen fant hjertelyd i uke 7 og erklærte da dette som et normalt forløpende svangerskap.... HAr bestilt en privat en i uke 11 bare for sikkerhets skyld, men det er som sagt slik at MA ikke oppdages så raskt, oppdaget dette i uke 11 sist - det er da fosteret kobles skikkelig sammen med mors kropp, og en feil oppdages, men det var ikke lengre utviklet enn ca uke 6-7. BE om oppfølging, så slipper du å lure. Bedre en gang for mye enn en for lite.... Lykke til!
16aprilbaby Skrevet 10. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2007 Tusen takk for fine svar. Ja, det er MA jeg er redd for. Hadde en i fjor, og det er sikkert derfor jeg ikke får ro før jeg har sett på ultralyd at fosteret er så stort som det skal være... I dag har jeg ringt, og timen for ultralyd er neste torsdag. Jeg må jo bare klare å vente så lenge! Stå på alle sammen, ønsker alle hell og lykke. Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå