Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 For noen uker siden slang jeg inn en søknad på en jobb jeg absolutt ikke er kvalifisert til ennå, for jeg er fortsatt student uten fagbrev. Det er 100% stilling som Barne & Ungdomsarbeider i en BHG.. Det er dette jeg studerer, men jeg har jo absolutt ingen erfaring ol. Hadde ikke regnet med å bli vurdert i det hele tatt, men i går fikk jeg en tlf og ble kalt inn til intervju, til Mandag.. Jeg er nå i villredet om hva jeg skal gjøre.. Har ikke opplyst i søknaden at jeg er gravid, for som sagt så hadde jeg aldri trodd jeg skulle bli vurdert.. Men dette er noe jeg må opplyse om på intervju siden jeg er 6mnd på vei, og er blitt rimelig stor.. MEN.. er det noen som har noen gode råd til hva jeg kan si/gjøre for å virke mer attraktiv til jobben? Hva synes dere om at jeg f.eks er villig til å komme tilbake til jobb så fort som mulig etter fødsel, hvis jeg kan ha med barnet? Jeg er i utgangspunktet VELDIG avhengig av en jobb akkurat nå.. Og hvis jeg skulle være så heldig å bli tilbudt denne stillingen, til tross for at jeg er gravid.. så gjør jeg nesten hva som helst for å beholde den. Og jeg vet jo at de mest sannsynlig ikke vil ansette meg for 3mnd hvis jeg skal ut i permisjon et år fra og med Desember.. Vanskelig dette her, håper på noen gode råd..
mrss83 Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Dette er veldig opp og ned. jeg vet om steder de ansetter, selv om de ser og vet at personen er gravid. Det kommer an på personen som intervjuer!og om du er den mest kvalifiserte til jobben så kan de hvertfall ikke si nei pga det. Jeg sier bare lykke til og håper du får jobben selv med jr. i magen!
Gjest Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Det er ikke lovlig å bruke en graviditet mot en jobbsøker... selv om det ofte blir gjort... en arbeidsgiver har ikke rett til å spørre en kvinne om hun planlegger å få barn, og da heller ikke bruke det som et argument mot en kandidat.. så sant du er den beste kandidaten, så skal det ikke bli brukt i mot deg... lykke til... Gi en lyd på hvordan det gikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå