Gå til innhold

Hvordan ser dagen deres ut??


Dille og knærtn

Anbefalte innlegg

Er spent på å høre hvordan andre med barn på samme alder har det, om hvor mye barna sover, spiser, "leker"... o.s.v.

 

Har dere begynt å komme inn i fast mønster eller er det for tidlig enda?

Hvilke rutiner har dere?

 

Mange spørsmål, men som førstegsngs blir jeg litt i tvil om ting gjøres rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs helt på hvor mye gullet sover på natta. Men ca hver 3.time spiser han så det blir ca noe sånt:

6.00 Mating

6.30 sover han litt

9.00 mating

9.30 han leker litt i babygymmen før han sovner,jeg spiser,dusjer og koker flasker,prøver å slappe av litt.

12.00 mating

12.30 han leker i babygymmen sin og jeg ligger ved siden av han og prater med han. Så koser vi litt før han sovner rundt kl 14.

15.00 Mating

15.30 han sover og jeg lager middag

18.00 Mannen mater han mens jeg slapper av eller setter på en maskin med tøy. Frem til 21.00 prøver vi å få gjort litt i huset eller slappe av og leke litt med gutten hvis han er våken.

21.00 Mating

21.30 Får han sove hvis han er supertrøtt,hvis ikke prøver vi å holde han våken til 00.00

21.40 begynner det et eller annet program på tvn

00.00 mating

00.30 alle sover:)

03.00 mating

03.30 vi sover til kl 06.00

 

Sånn ca i hvertfall. Noen ganger sover han mer,andre ganger mindre. Men er mye kos inni der. For det hender han sovner i armene mine eller at vi ligger og koser i mange timer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monika, ja du vet jo hvordan vi driver på.. men skriver litt likevel hvis andre er interessert også ;-)

 

Vi tar morgen ca sju - halv åtte. Da får han puppen på stua etter å fått ny bleie først. Noen ganger sovner han faktisk, men som regel har jo vi slitt med å få poden til å sove på dagtid.. Har begynt å gi mme på formiddagen nå for å gjøre ham roligere slik at han mulig sover mer. Det funket i dag i allefall.

 

Han spiser ca hver tredje time. Noen ganger litt oftere (2,5 t). Poden legger godt på seg så vi vekker ham aldri når han (endelig) sover.

 

Hvis han ikke skriker og er veldig urolig, så prøver vi å sette ham i vippestolen mens vi gjør ting. Har også prøvd å legge ham på krabbeteppe, men det liker han ikke så særlig ennå.

 

Vi prater MYE med ham, og oppmuntrer ham ofte til å smile og "prate" selv.

 

Vi starter kvelden senest kl åtte. Da vasker vi ham (bader to ganger i uka), har på nattisen og lar ham få pupp. Da er han så sløv at vi trenger ikke å bysse ham så mye før han sover. Så her er det natt for babyen allerede i ni-tiden. Da sover han ofte til firetiden, får da pupp og sover til sju halv åtte.

 

Vanskelig å komme inn i fast mønster på dagtid, men er jo kommet langt med fast opplegg på morgen og kveld da - det holder ennå så liten som han er =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan:-) kjekt å lese litt hvordan andre har det ja!

 

slik ser dagen vår omtrent ut hver dag (...):

 

ca. 09: mat og stell. på med klær. snuppa ligger på gulvet og nyter en liten stund uten hoftepute og bleie mens jeg tar en dusj;)

 

ca. 10: gullet sover igjen, jeg kan stelle meg, rydde litt.

 

ca. 12: hun våkner, får mat, tørr bleie og legges i vogna. ut på tur en times tid.

 

mellom 13 og 15-16: kosing, jeg prøver å få henne til å leke litt i babygymmen og selvsagt et måltid.

 

ettermiddag/kveld: enten kan hun legges igjen eller så sitter vi gjerne med henne i armene til kveldsmåltidet i ti-elleve tiden. er jo litt kos å ha henne i stua med oss også da, men i det siste har hun vært leggeklar i 8-9 tiden, så da blir det senga på henne og tv-kveld på oss...

 

ca. 03: mat hvis hun la seg i 8-9 tiden.

 

ca. 06: mat (både hvis hun la seg ca 10-11 og hvis hun la seg 8-9.)

 

vi bader et par ganger i uka, enten har jeg henne med i dusjen eller i hennes badekar. ellers, når det gjelder rutiner, holder vi på å prøve å innarbeide morgen-og kveldsrutiner, men lett er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset finnest det ikke rutiner..

Begynner som regel dagen i 7-8 tiden. Da har han sovet fra 23-24 tiden (hender han vokner og får maten gang i løpet av natten, men ikke ofte).

Det er mat etter ny bleie er skiftet, av og til får han vanlige klær på nå og av og til beholder han pysjen på.

Så kan det være han sover i 15-30 minutter, og så er det litt leking og prating.

Gutten min spiser mange måltider på formiddagen, med korte kviler (5-15 minutter) og så har han som regel en lang kvil i 12-13 tiden (heldst viss vi er på tur i vognen.

Så er det mye lek når pappaen kommer hjem og mat når gutten vil ha mat.

Hender det blir en kveldstur sammen med pappaen og så er det mye kos frem til leggetid i 23 tiden.

Bading skjer i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har vært rutinerytter fra dag en. Med nr en var det absolutt ingen rutiner og vi mistrivdes alle mann.

 

Hos oss starter dagen ca halv åtte-åtte når han våkner. Da legger jeg han på gulvet mens jeg kler på meg, lager meg mat og ordner mat til han. Etter vi begge har spist stelles han(bruker lang tid til stell på morgenen for kosens del). Som regel legger jeg han tilbake på gulvet mens jeg tar rydde runden. Så sover han halvannen time og får mat rundt kl tolv. Slik er det hele dagen fram til kl sju da han bades og blir gjort klar for kvelden. Han legger seg ved åtte- halv ni og sover hele natta uten å våkne. Synes vi har det utrolig godt alle sammen. Har vært veldig bevisst på rutiner som mating, at han skal sovne uten byssing,trilling etc og det fungerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det natt her i huset i 8-9 tiden. Begynner kveldsstellet kl 8, og det er legging når vi er ferdig på badet og med mat. Sover som regel til 5-6, litt mat og vokner igjen for en ny dag kl 7:30-8.

Begynte med kveldsrutiner når gutten var 3 måneder, for at vi kunne få litt kveld for oss selv, og gutten var som regel stuptrøtt på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det alltid det samme.... sovner 21.00-21.30 etter kveldstelle, flaske, å en godnatt historie. sover da til morgenen 07.00-08.00, da bytter vi bleie å spiser i sengen, så ligger vi å slapper av å skravler, veldig skravlejente på morgenen.. så står vi opp kler på oss mamma spiser frokost, så sover hun litt før maten igjen 11.00 etter maten går vi tua da sovner hun igjen å sover til jeg vekker henne, lar det aldri gå mer en 4 timer, så bruker hun en halv time på å våkne å bli ordentlig sulten 15.30. leker å skrvler på leketeppet sovner ca. 17.00 vekker henne 19.00 så spiser hun, så klar for kveldstellet igjen, bruker ca en time på det..... hatt kolikk i 3mnd her så det er utolig deili at hun bare fikk denne rytmen med en gang, det er jo som å få en ny baby. stooooor koser meg å er kjempe fornøyd med at jenta mi endelig sover hele natten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...