Gjest_1001 Skrevet 9. september 2007 #1 Skrevet 9. september 2007 http://www.school-of-life.net/starof13/no/orakel.htm I dag trakk jeg: 14 Maskulin-energi Kategori: Tanke Selvhøytidlighet Selvhøytidelighet refererer til strukturen av selvet – en kraft som skapes av vårt selvbilde, vår tanke om oss selv. Det er et nødvendig aspekt av individualitet, men når det blir understreket for mye, blir selvhøytidelighet til en skjult tyrann som hersker over alle våre handlinger. Dette kortet vil normalt komme som en indikator på ubalanse, men hvis intuisjonen din og observasjon av deg selv sier deg at du har Maskulin-energi i balanse, får du en positiv melding om selvhøytidelighetens rolle i ditt liv. Kanskje du er i nærheten av et gjennombrudd i behandlingen av ditt ego, eller du blir invitert til å nyte et sterkt selvbilde. Kjenn din verdi, og gå til handling ut fra en sterk grunnmur. Jeg satser på at det er siste delen som gjelder meg, den stemmer ganske godt. Og jeg tror jeg begynner å få maskulin-energi i balanse nå, for det har jeg jobbet litt med. Hvilket kort trekker du?
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 25 Jern-energi Kategori: Ånd Mottakelighet Når du trekker dette kortet er du i forbindelse med Jern-energiens formål. I en mottakelig tilstand, er du åpen for de mange velsignelser som universet tilbyr: Materielle, åndelige og emosjonelle. På denne måten, blir du til en åpen energikanal. Når du er villig til å ta imot næring, overflod og fullbyrdelse, blir du virkelig i stand til å gi av deg selv. Er Jern er i balanse, blir du nå bedt om å trekke deg tilbake og være mottakelig overfor situasjonen. Når det rette øyeblikk er inne, blir du veiledet til å gå til korrekt handling. Vær våken for muligheten av å motta beskjeder, tegn eller advarsler i denne tiden, og åpne deg selv for impulser fra det guddommelige inni deg og utenfor deg – du vil bli i stand til å gjøre bruk av informasjonen du får. Vær i mellomtiden takknemlig for det du mottar, og gi uttrykk for denne takknemligheten. Pass på og gi næring til deg selv så du er i stand til å nære andre når tiden kommer.
Gjest Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Diamant-energi Kategori: Tanke Indre dialofog Trekker du dette kortet, blir du bedt om å observere den indre samtalen som du fører med deg selv. Denne dialogen spiller en viktig rolle for å opprettholde verdenssynet ditt, for gjennom den, bekrefter vi hele tiden, om og om igjen, at verden er slik som vi ser den. (Eller slik som vi blir fortalt at den er, gjennom sosial tilvenning og alminnelig virkelighet.) Tankene vi tenker, skaper det liv vi lever, og for å kunne forandres, må vi omprogrammere det underbevisste sinn, slik at vår indre dialog støtter oss i vår utvikling. Enten du har balanse i Diamant eller ikke, blir du bedt om å lytte til hva du sier inni hodet ditt. Overaktivert, vil du gjerne snakke til deg selv ustanselig, analysere alle situasjoner på nytt og på nytt, tenke igjennom hva du burde ha sagt, hva du sa, hva du ikke sa. Underaktivert, vil dialogen ikke være like hektisk og analyserende, men du sier ting til deg selv innenfra, som du kan vurdere å forandre. Hva slags beskjeder gir du deg selv gjennom din indre dialog? Er det en konstant stemme som fokuserer på å kritisere andre eller trøste deg selv? Er den i hovedsak negativ? Er stemmen ute av kontroll, fanget i repetisjoner? På hvilken måte virker din indre dialog konstruktivt for situasjonen du står i? Kan den ha skapt situasjonen? Måten som du snakker til deg selv på – tonen i den interne dialogen – fastsetter tonen du snakker til andre med, og måten du forholder deg til verden på.
mamma39 Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 41 Gamma-energi Kategori: Ånd Integrasjon Dette kortet ber deg om å forbinde deg til formålet med Gamma-energi. Vi har alle mange slags opplevelser, informasjoner og kunnskap, men klarhet kommer bare med integrasjonen av alt dette. Med integrasjon menes at du gjør dine opplevelser og din lærdom til ditt. Gamma kan forårsake forstyrrelser når den suser igjennom som en forandringens vind, koster vekk motstand og bringer deg vekst. Når Gamma-energi er i balanse, ber dette kortet deg huske å integrere dine opplevelser, minner, og emosjoner i bevisst samarbeid, slik at du kan fullføre din hensikt. Dette kortet er en sterk bekreftelse på at de opplevelsene du har nå, er en viktig del av prosessen din. Det kan være at du opplever irritasjon eller friksjon i forhold til omgivelsene. Noen ganger er integreringsprosessen øyeblikkelig og dramatisk, men som oftest er det en lang og hard prosess. Ikke frykt den, men streb etter å akseptere alle dine ulike aspekter. Prøv å ikke bekymre deg hvis du møter motstand fra folk omkring deg. Denne energien kan til å begynne med forårsake dissonans i deg selv og i forhold til andre. Dette kommer av at forandring, selv om den er positiv, rører opp i hverdagen og skaper friksjon. Av den grunn, er forandring ofte ubehagelig. Husk da at samklangen vil komme tilbake, på et nytt og høyere nivå. Den nye harmonien vil vare, inntil du selvfølgelig går inn i en ny fase av forandring og vekst, og du passerer gjennom dissonans igjen.
Gjest Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Leker heller med Tarot-stokken min, jeg )
Gjest_1001 Skrevet 9. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2007 Hehe, der var og noe. Har ikke sett på noen av stokkene mine på hele 2 uker nå jeg. Har ikke ork til det. Har brukt så mye energi på selvutvikling at jeg er helt utslitt og i ubalanse, og har fått beskjed om å hvile. Så da trekker jeg heller et orakelkort, eller noen englekort som ikke krever så mye tenking og tolkning hihi.
Circe Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Sølv-energi Kategori: Følelse Ansvar Godtar du ansvar for ditt liv og dine følelser, blir du styrket, mens derimot fornektelse av ansvar fanger deg i et passivt, reaktivt humør som distanserer deg fra din egen kraft. Samme hva livet kaster deg ut i, så lever du på hendelsenes nåde. Når kortet viser seg med Sølv i balanse, får du vite at å akseptere ansvar for situasjonen og følelsene omkring den, vil det styrke deg. Nå må du tenke på hvorfor du utfører akkurat de handlingene du har bestemt deg for. Deretter fortsetter du uten å tvile eller angre deg, i det du vet at du er ansvarlig for din suksess eller nederlag.
Bonusmamma13 Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Bevissthet Når dette kortet kommer opp, blir du bedt om å forbinde deg til Neon-energiens formål og kraft, og å bruke den i ditt liv i nåværende situasjon. Bevissthet er kombinasjonen av evnen til å bruke skjønn og årvåkenhet, eller evnen til å være våken. Mange av oss lever våre liv i halvsøvne, uten å være klar over hva som skjer omkring oss, fordi vi er stengt inne i en boble av refleksjoner omkring oss selv. Vi ser bare det vi forventer å se. Mye av energien vår blir konsumert på denne måten, men ved å fjerne unødvendige vaner, kan vi frigjøre nok energi til å våkne og på den måten nå nye nivåer av bevissthet. Er Neon i balanse, forteller det deg at du nå kan oppleve en forandring av bevissthetsnivå. Husk at for å komme videre, trenger du å vite hvor du står for øyeblikket, så kast et blikk omkring deg og bli virkelig bevisst på omgivelsene og situasjonen din. Åpne deg for beskjeder du får gjennom drømmer, følelser eller inntrykk. Nyt mulighetene som åpner seg foran deg etter hvert som du ser, føler eller forstår ting som vanligvis er skjult for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå