Northernlights Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=34091583&blogID=298872217 Heldigvis går det framover for lille Kaleb=o) Ikke alle er så heldige. Ei lita jente på 7 mnd her i en av nabobyene ble nettopp ristet ihjel av sin egen pappa... Fatter ikke hva voksne mennesker tenker når de rister barn!!!!!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2007 Fikk ikke åpnet linken, men godt å høre det går fremmover. Vil han få store varige men, eller ser det ut til at han greier seg? Jeg fatter det ikke.. Man er jo nødt til å mangle noe mellom øra for å kunne gjøre noe slik.
Hannahs-mor06 Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Det som er skremmende er at dette visstnok kan oppstå ved lek, der man lekerister, uten at man har i tankene at det faktisk kan være livsfarlig! er ikke alltid det skal så veldig mye til.. Har bare lest det i en artikkel, ikke selv erfaring med det, heldigvis.. uff,skumle greier uansett..!
snupp & mamma Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 hva er det som skjer med babyen om man rister den for mye? hm.. burde kanskje visst det da, hihi
roxanne Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Det har vel med at hodet til babyen er forholdsvis stort i forhold til resten av kroppen. Og da kan det bli store skader ved risting.
roxanne Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=12150
Plutselig_gravid Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 skumle greier. Kan skje under lek også det har jeg hørt.
Gjest Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 under lek ?? oh my god.. hvor mye må man egentlig riste da ?? herregud nå ble jeg redd her...
Gjest Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Stort hode eller ikke, det skal faktisk litt til for å klare å ødelegge såpass mye. Kanskje noen sier at de bare lekte men det tror jeg ikke noe på. Leker til tider voldsomt med lillegutten min jeg også, men rister da ikke løs på ham av den grunn.
Northernlights Skrevet 9. september 2007 #12 Skrevet 9. september 2007 Jeg vet om en mann i Norge som har mange barn. Han pleide å være utrolig røff med barna sine fra de var helt nyfødte. Han kastet dem i lufta,og tok imot dem igjen. Og han elsket oppmerksomheten fra folk som ble rystet og faktisk sa at det DER MÅ DU IKKE GJØRE!!! Han bare lo. Jeg var en av dem som reagerte kraftig. Iallefall et av barna er litt sløvt.Altså litt tilbakestående. Hvem vet? Kan hende han ble slengt litt for mye opp i lufta. De tåler kanskje en del, men å kaste dem,eller ta imot dem litt kraftig, riste på dem og "ha det artig" med disse små, det kan faktisk gi livsvarige skader. Jeg måtte jobbe da nest yngstemann var bare 3 mnd gml, og måtte ha dagmamma til han. Jeg kjente absolutt ingen, og det var grusomt å måtte velge mellom hun med for mange dagbarn allerede, eller hun som det så skittent ut hos,og hadde bulk i oppvaskmaskina, som den 5 årige datteren ivrig kunne fortelle meg "look what my dad did when he was mad!" :-/ Det ble henne med for mange dagbarn. Onsdag den første uka han var hos dagmamma, fikk han albuen sin ut av ledd! 3 mnd gammel! Jeg var såååå lei meg, og det var grusomt til skyldfølelse jeg fikk over å måtte jobbe!Gubban som jeg savnet Norge og reglene der da! Dagmamman sa at et av de større barna hadde "lekt litt" med armene på babyen min... =(( Så nei,dagmamma skal jeg aldri mere ha,med mindre det er noen jeg kjenner veldig godt. Så nå er jeg "bare hjemme". Vi skal klare oss med det lille vi har,vi. Han vokser jo så fort,og begynner på skolen før jeg vet ordet av det. Jeg føler det ikke trygt å levere fra meg barnet hos fremmede folk, pga det vi opplevde.... Håper lille Kaleb klarer å komme seg 100%,og lever et langt og godt liv på tross av den fæle opplevelsen hos dagmamman sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå