Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 min samboer og jeg hadde en megakrangel på fredag som endte i at jeg kast han på dør.. kjernen i problemene våre er sex. siden jeg ble gravid ( har 17 dager igjen til termin) har vi hatt sex 4 gang.. 4 gang på 8 1/2 mnd!! helt sykt spørr du meg. det ligger også til historien at han er ganske usikker iforhold til sex så vi ble enige om at han skulle ta initiativet (noe som ikke har skjedd.. de 4 gangene er det jeg som har tatt fram på.) det som skjedde var at han dro hjem til MIN mor og pratet med henne.. etter han da sikkert hadde spydd ut all galle og snakket om det som var utslagsgivende der og da, begynnte de å prate om sexlivet vårt (sært!!) og mamma hadde da sagt at min far ikke ville ha sex da hun gikk gravid (for mye informasjon for min del egentlig.) da konkluderte de i at det var HELT NORMALT!! spm mitt er da, er det det?? har intrykk av at de fleste har sex og at de hindringene som er, er enten formen til den gravide, eller mangel på stillinger da magen blir stor.. PLIIIS HJELP MEG!!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Vi har iallefall like mye sex som før.. dvs fire-fem ganger i uka. Unntaket var de ukene jeg var veldig kvalm og trøtt, da var det kanskje bare en gang i uka. Opplever meg selv som mye mer kåt i perioder nå, og selv om magen er svær og bekkenet klager, er det fullt mulig å ha sex!!!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Vi har like mye sex nå, som før jeg ble gravid. Dette er mitt tredje svangerskap, hadde det akkurat likt med de to første. Er slett ikke noe i veien med å ha sex når man er gravid. Med de to andre hadde vi sex helt fram til de samme dagene som de to andre ble født, var faktisk det som starta fødslene mine:-) Så gikk det mye fortere også, to og tre timer tok det fra vi var "ferdige i senga" til de små kom ut på sykehuset:-) Og det samme har vi tenkt å gjøre denne gang også. Det finnes nok av stillinger å bruke, det er bare fantasien som kan stoppe deg. På badet, i badekaret, dusjen, på gulvet, på "alle fire", på siden, bakfra, sitte oppå partneren osv. Alle fungerer kjempe fint for oss i hvertfall:-) Lykke til videre. Håper dere klarer å finne en ordning på problemet deres.
Moder'n-2 Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Når det gjelder svangerskap og sex, så anses vel det meste for å være "normalt"? Det er i alle fall normalt at den gravide ikke har lyst på sex i svangerskapet. Jeg har hørt tilfeller om menn som syns det er ekkelt å ha sex med en gravid kjæreste. Selv om dette framstår som merkelig for meg, så betyr ikke dette at det er fritt fram for å kjefte på de mennene som har det slik. Det er dumt at deres (mangel på) sex-liv skal føre til store krangler. Det at han ikke vil ha sex med deg burde ikke resultere i at du kaster ham på dør. Det er, beklager å måtte si det, umodent av deg! Hvis det hadde vært motsatt vei, at du ikke ville ha sex, så ville du vel ønske at han respekterte dette og eventuelt at dere i fellesskap kunne prøve å finne en løsning på problemet. Det er slett ikke uvanlig at det er forskjell i seksuell lyst. Vi er bare vant til at det er kvinnen som vanligvis har minst lyst. Du må snakke rolig med samboeren din og finne ut hvorfor han ikke har lyst. Er det slik at han syns det er ubehagelig at du er gravid, eller er det at du er gravid et vikarierende motiv slik at han generelt sett ikke er så lysten på sex? Dette er ikke et problem som løser seg ved at du "tvinger" ham til å ha sex. Dere må i fellesskap finne ut hva som skal til for at han skal ha _lyst_ på sex. Kanskje dere kan ta kontakt med familierådgivningskontoret og få hjelp?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 ja, det var umodent å hive han på dør, men så hører det også til historien at jeg har prøvd å prate med han.. har vært veldig forståelsesfull og sagt at dette tar vi i ditt tempo ol. han sa faktisk da han kom tilbake at han forsto hvorfor jeg hadde gjort det, jeg hadde prøvd ALT! vill også si at grunnen til at jeg heiv han på dør ikke var pga sexen.. der og da, men at KJERNEN i problemene våre ligger der..
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Om det var umodent eller ikke å sende han på dør, kan vel egentlig bare dere vite.... det er bare dere som vet alt og hvilke problemer dere har. Vi har IKKE like mye sex som før, det er ikke fullt så lite som hos dere, men ca en gang i uka kanskje.... og det er mindre enn før. Og jeg blir litt frustrert av det. Men håper at det vil ta seg opp igjen når babyen kommer og magen er borte. Hva som er normalt i et svangerskap er veldig veldig forskjellig tror jeg! Lykke til, jeg håper deg ordner seg for dere!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 vi lever i sølibat, mest fordi kjæresten har hatt endel problemer med reisning (både før og etter grav) og litt fordi jeg ikke tørr å ta iniatiativ til det siden vi sliter på det området. og litt fordi jeg er redd for at blødninger osv osv med tanke på babyen.. vi har litt dårlig kommunikasjon på det området også, det er ganske ekkelt for han å ikke klare å få stiv penis, også vet ikke jeg helt hvordan jeg skal takle det. noen andre eller gode tips? hvordan snakke om det? off, det er slitsomt..
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 For å svare på spørsmålet: vi har sex like ofte, eller oftere enn før. Håper jeg hadde klart å ha forståelse for det om mannen min ikke fant meg like attraktiv som før, men er ikke helt sikker... Føler at jeg er litt mer sårbar og trenger den bekreftelsen fra ham akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 har alle et supert sexliv? (2 innlegg oppaforher)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå