Gjest Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Jeg pumper ca hver 3. time. På natta pumper jeg ikke. Får ut mellom 150 og 200 ml hver gang. Dere?
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 dette gjorde jeg da..ikke nå lenger..men pumpet hver 3t jeg åsså..etter de hadde spist..fikk da ut kanskje 50ml..men hvis jeg ikke hadde amma fikk jeg vel ut 100ml-150ml..hadde ikke mye melk gitt
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #3 Skrevet 10. september 2007 Heisann.Jeg pumpet 4 ganger om dagen. Morgen,middag,ettermiddag og rett før jeg gikk og la meg. Fikk ut da sånn ca:på morgen ca 300-350,middag ca 250,ettermiddag ca 250 og kvelden ca 250. Har no gått ned til 3 ganger,vurdere å gå ned til 2,for no drikker han ca 500ml i døgnet(han er snart 8 mnd) Men sleit en del etter at jeg fikk brystbetennelse,da mistet jeg omtrent halve melken.Pumpet da ca annenhver time i 2 uker før jeg hadde fått oppigjen produksjonen.Grunnen til at jeg pumper og gir på flaske er at jeg har vorter som det ikke egner seg å suge av,og lillemann nektet å suge på skjold,det gjorde nr 1. Og jeg er for at dem skal få morsmelk det 1. leveåret og strekker meg langt for å få det til. Det tar en del tid av døgnet med sterilisering av utstyr ol,men jeg har kjøpt en pumpe selv,og låner en med helsestasjonen,så det har gått ganske greitt. Den første mnd pumpet jeg meg også natten og ca 5 ganger på dagtid,men da fikk jeg ut så mye melk at jeg frøs ned og hadde på lur da jeg fikk brystbetennelse. Er det noe du lurer på,så er det bare og spør,så kan jeg kanskje komme med noen råd.........
Gjest Skrevet 10. september 2007 #4 Skrevet 10. september 2007 Tusen takk for svar;) Jeg fullpumper jeg også.. Ho nekta plutselig å ta puppen en dag. Vi prøvde i to uker med pupp etter dette, men det var bare gråting. Jeg vil også gi mm lenge. Ho er snart tre mnd nå. Jeg fikk brystbetennelse i forrige uke og merker at produksjonen er blitt dårligere, så er nøye med å tømme brystene skikkelig hver gang! Men får ikke mer enn 150-200 nå. Er greit nok det altså, for ho drikker sjeldent mer enn 100 til hvert måltid. Men hadde vært greit å få fryst ned noe. Kanskje jeg bør pumpe enda en gang til om dagen??
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #5 Skrevet 10. september 2007 Heisann. Ja,det vil nok hjelpe....... No etter at jeg har gått ned til 3 pumpinger i døgnet,så har produksjonen også gått ned,får no ut ca 600-650 ml tilsammen,men det holder i massevis,for no drikker han ca 500 ml.Og no har jeg ikke noe behov for å fryse ned. Men som sagt så økte jeg pumpingen da jeg fikk betennelse og det hjalp på for meg. Og så fikk jeg en soppinfeksjon da han var ca 5 mnd,da måtte han få litt tilleg et par uker(100-200ml i døgnet) for da hadde jeg ikke reserve i fryseren,men økte da pumpingen et par uker etterpå og det hjalp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå