Gjest Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Hvordan er det med hotellet på Ullevål? Jeg vil gjerne dit etter fødselen, men sier jeg bare ifra da, eller må man søke eller noe på forhånd? Vet jo ikke om hvordan det blir ennå, så bare lurte litt hvordan de gjør det..
~sjiraff~ Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Jeg skrev i fødeplass-søknaden min at jeg ville på pasienthotellet etter fødselen. Da jeg fikk brev med innkalling til UL stodet bare at jeg hadde fåått fødeplass, men at den ble bekreftet etter UL, stod ingenting om pasienthotell, men skal høre med de etter UL.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 oi, jeg henger meg med på denne:o) trodde jeg bare skulle bli sendt dit når det var tid for det jeg hehe.. jeg skal på fødselsforberedendekurs der og tenker jeg spør da,men greit å vite før det og!
Gjest Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Alle som har hatt ukomliserte fødsler kommer automatisk til hotellet på Ullevål etter 3-4 timer. Barsel er forbehold keisersnitt og kompliserte fødsler o.l. Sjekk nettsidene til Ullevål, der ligger det masse info om dette.
line_n & sara Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 når du er på ul, får du en brosjyre om hotellet med litt info osv.. kjenner mange som har bodd der, og jeg har vært på besøk der et par ganger selv, og må bare si at jeg gleder meg til å bo der med samboern og babyen! tror det er myye bedre enn barselrom med masse fremmede! det eneste jeg hører som er negativt, er at mange førstegangs føler seg veldig overlatt til seg selv, med en nyfødt baby de ikke vet opp eller ned på! men det tror jeg ikke skulle være noe problem i bunn og grunn!
Gjest Skrevet 9. september 2007 #6 Skrevet 9. september 2007 Jeg leste at en skulle gi bekjed når en ankom sykehuset.
Propellmamma til 2 Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Jeg tror alle med ukompliserte fødsler kommer dit automatisk. Jeg hadde først 3 netter på sykehuset og så 2 netter på hotellet. Hotellet var helt topp, og skulle ønske jeg hadde fått plass der denne gangen også. Men har flyttet og må føde på A-hus.
likkjepetra Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Jeg fikk aldri noe spørsmål om hva jeg ville. Fikk bare beskjed om at vi hadde fått et ledig rom... Men det var veldig fint å bo der, deilig med eget rom og bad. Det negative var mange forskjellige pleiere som kom innom og ga helt forskjellige tips og svar på ting... Den biten synest jeg var helt elendig. Man blir jo bare forvirra av sånt. Denne gangen har jeg heldigvis erfaring og kommer til å "kaste" dem på dør viss jeg ikke trenger dem=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå