Gå til innhold

Siden dere kan merke at babyene trykker når de bæsjer og dermed kan pottetrene dem...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...så må de da ha for hard mage. En 8 mnd baby skal ha nesten suppebæsj. Jeg foreslår at dere gir de malt og/eller svisker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En 8 mnd gammel baby får som regel ikke bare mm / mme, så da vil jo selvfølgelig magen regulere seg og avføringen ikke være så løs. Det betyr ikke at barnet har for hard mage av den grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid kunnet se når tulla vår må bærsje. Også da hun kunn fikk mm. Hun satt og trykket og trykket, og plutselig kom det skikkelig sprutbærsj og bleia var full. Etter at hun begynte med fast føde, ble bærsjen litt fastere, men hun har ikke hard mage.

Nå er det sånn at jeg ser at hun sitter og trykker, og spør ; skal vi gå og bærsje på potta? Så slutter hun å trykke til jeg har satt henne på potta, også bærsjer hun. Noen ganger kan jeg også sette henne på potta først, også begynner hun å trykke etterhvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ingen babyer er like...

Er vel derfor det er litt opp til foreldrene til å se an når deres unge er klar for å starte treningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker ikke at han må bæsje. Bare setter han på potta 2-3 ganger om dagen, å da bæsjer han som regel og tisser. Godt å slippe å få det i bleien:) Han sitter stødig selv da, må ikke holdes på potten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg, men akkurat nå tar du heeeeelt feil.

Babyen trenger absolutt ikke ha hard mage for å trykke. Gutten min trykker som bare det hele tiden. Bæsjen kan godt være skikkelig bløt. Men sånn suppe bæsj som du referere til har vi ikke sett siden han begynte å gå over til mer fast føde.Da han kun fikk mm var det masse suppe bæsj.

 

Faktisk så blir det mye mer stille trykking når han har veldig hard mage.

 

Ikke ta alt det du opplever/mener som er fasit.

Andre kan ha en helt annen oppfatning.

Jeg tror at andre mødre også skjønner når de skal gi svisker og malt!!!!

Dessuten når du kommer med en sånn uttalelser synes jeg du kan være voksen nok til å stå for det du sier uten å måtte ty til anonym knappe. TÅPLIG!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...