Gå til innhold

hvor ofte fisk?

:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har fisk ca 2 ganger i uka også har han ofte makrelitomat og kaviar på bødskiva. er det nok fisk?

P.S om dere har noen gode fiske oppskrifter så blir jeg glad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nok fisk minst 4 ganger i uken, men så har vi en nabo som kommer med den.)

Gi barnet tran, så er jo det dekket inn stort sett.

Mine gutter er veldig glad i fiskemat, og så lager vi fiskegrateng i store mengder en gang eller to i mnd. Fryser det i metall former. En annen slager her er fiskefilet som er blir drysset salt, pepper og litt sitron over - og så brere vi et lag pesto over. Har det i ovnen på 200 grader, med litt oliven olje under i ca 15 min. Litt lenger om den er tykk. Serverer med tomat salat og hjemmelaga potetstappe som blir laget mens fisken er i ovnen. Koker et fekk h løk sammen med poteten.

Skrevet

Vi har fisk 4-5 ganger i løpet av uka..

Jeg lager hjemmlaget fiskegrateng, smilende laks, himmelsk sei og fiskepinner..

Etterlys meg i morra, orker ikke å skrive oppskriftene nå.. Ska snart legge meg..

Rop på meg, så skal jeg alltids ta meg tid i morgen slik at du kan få disse suksess oppskriftene..

Skrevet

jeg roper på deg i morgen, lurer på hva smiledne laks er. trenger en god oppskrift på laks.

Skrevet

Vi har fisk 1-2 ganger i uka + vi spiser det som pålegg.

Knallgo` oppskrift:

Legg krydrede laksefileter (så mange du ønsker etter hvor mange dere er) på en seng av grønsaker i en langpanne. Jeg pleier å bruke squasj, paprika og purreløk. Steik ved 200 grader midt i ovnen i ca 15-20min. Mot slutten tar du ut langpannen og legger deilig pestosaus over fiskestykkene,så går det hele inn i ovnen igjen i ca 5 min. (pestosaus: ca 2-3 ss pesto i et beger creme fraishe)

Server med pastaskruer og en god salat.

Salat-tips:

Ruccola

Hermetiske pærer skåret i tynne skiver

Valnøttkjerner

Osteterninger

Hell over litt olje og dryss på havsalt

Dette er bare FANTASTISK godt, og veldig enkelt å lage:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...