Gjest Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Har tette melkeganger i det ene brystet en kjempediger og en noe mindre. (begynner vel på 5. uka nå) De dekker til sammen halve brystet fra midt oppå til rett under (inn mot midten) og fra innerst ved ribbena til helt ut i brystvorten. Jeg er for tiden til utredning og behandling ved ammepoliklinikken, og planen er å avvikle det syke brystet og amme kun på det andre (som jeg pumpet 100 ml. av i sted!!) Planen er dermed å pumpe det syke brystet til det ikke er spreng, men ikke tømme det helt (det går jo ikke pga tettheten). Saken er at det virker som om kjertlene bare vokser og vokser, og det kjennes ut som at halve brystet skal sprekke. Er så vondt at jeg klarer ikke å strekke armen helt opp i været. Da er spørsmålet, kan melkekjertler sprekke/eksplodere, eller er det bare å bite tennene sammen, ta paracet og vente til klinikken åpner igjen på mandag?
Expat Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Huff, ja, det har faktisk hendt... Har du noe du kan se på brystet? En blemme eller noe?
Expat Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 http://www.expressen.se/halsa/halsoarkivet/1.644089
Expat Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Og har du blemme, søk på "melkeblemme" i forum!
Gjest Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Heisann expat. Nei, det er ingen blemme. Jeg prøver å melke ut sprengen, men det kommer ingenting. Jeg får ut ca 10-15 ml og det er jeg nokså sikker på at kommer fra den delen av brystet som ikke er tett. Varmer, masserer og bruker syntocinon som vanlig... Problemet er at dersom jeg holder på for lenge blir det enda vondere, da kjennes det ut som om noen trekker piggtråd ut av brystvorta mi, og det "skyter" innover i brystet. I går varte tømme prosessen ganske lenge, da jeg var på ammepol. for å få hjelp til tømminga. Fikk da streng beskjed om å ikke holde på så lenge som de gjorde. Var ferdig der i 2-tida og hadde vondt til langt utpå kvelden. Har time igjen på mandag, og da skal jeg spørre enda en gang om det ikke er noe de kan gjøre kirurgisk for å drenere det (jeg vet det kan gjøres ved betennelse, og skjønner ikke helt hvorfor det ikke kan gjøres på meg. Det må da gå for det samme hva slags væske de går inn og henter ur.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå