Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Er dårlig og har hatt en litt dårlig periode nå og ikke orket å satt meg stort inn i dette nå.. Noen som kan gi en kort oversikt over hva det lønner seg å stemme for småbarnsforeldre?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 I hvilken kommune bor du i da?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2007 Fredrikstad.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Kommer stort sett an på hva kommune du kommer ifra. I det fleste kommuner vil det lønne seg å stemme mot fra V mot venstre om du bare tenker på barn og oppvekst.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2007 hmmf, var lettere da vi bodde i Oslo.. Valgkampen var liksom litt mer "synlig" der.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2007 Tenker jo p ådet meste, men mest på barn.. Har ikke skolebarn riktig ennå, men har fått men meg at sfo-prisene f.eks. er stygghøye her.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 det er litt vanskelig å orientere seg når en flytter. Har bare lagt merke til at småbarnsforeldre ofte blir lokket med partier som lover t.d billigere bhg. eller sfo, samtidig som de raserer kulturtilbudet til barn i kommunen osv. slik en ikke har råd til å sende barna på kulturskolen eller at tenåringer ikke får tilbud om fritidsklubb. Sånn helthetlig så synes jeg at venstre side generellt sett har et mer helhetlig og mer sosialt tilbud til barn/ungdom. Det ligger jo forankret i ideologien, så det bør jo ha noe å si for hver enkelt kommune. Synes liksom at uansett hva økonomien til en familie er så burde et barn han mulighet til å lære et instrument..
olla Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Heisann!! Veldig vanskelig å gi råd i en annen kommune enn der jeg bor selv. Det har vært en del rikspolitikere som snakker nå i valgkampen, dumt, for de er ikke alltid enige med sine lokalpolitikere. For meg er det ikke noe å lure på: her blir det krf som får min stemme. både pga at de er for kontantstøtten, men også for full barnehagedekning,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå