Gå til innhold

Dere som har pusset opp badet. Hvor mye kostet det??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pusser opp et bad på ca 5 kvadratmeter. For baderomsinnredninga og dusjvegger betaler vi 21.000 kr med alt (vi har laaaaaaangt til nærmeste IKEA, så derfor var ikke det et alternativ engang).

For sånne plater på veggen som ser ut som fliser (ALLOC-plater), samt få satt disse opp, demontering av gammel innredning, oppmontering av ny innredning, maling av tak, få satt opp dusjvegger, arbeidstimer til rørlegger, elektriker, snekker, bortkjøring av avfall etc betaler vi 60.000 kr.

Skrevet

pusset opp et bad på 11 kvadrat, gjorde det meste selv og fornyet ALT, veggplater, nytt do, steemdusj, varmekabler, fliser på gulv, nye flis-plater på veggen, ny innredning osv, tilsammen kom det på 95 000!

bad og kjøkken er noe av det dyreste man pusser opp=/

prisene varierer nok veldi ut fra hvilken innredning man velger, veggplater/fliser osv!

og kan man gjøre noe selv blir det mye billigere...

Skrevet

Vi har forresten lagt fliser på gulvet for noen mnd siden, så det slipper vi unna nå. Dette kostet vel ett par-tre tusen tilsammen.

Skrevet

Hvis man pusser opp uten hjelp fra fagfolk... Hvordan skal jeg vite om det er fuktskader og membranen må byttes ut?? Gjorde dere noe for å forhindre fuktskader? Og i såfall..hva da?;)

Skrevet

Dersom du ikke har noen fagfolk til og hjelpe deg, så må du huske på at du ikke får noenting igjen på forsikringen om du skulle få lekkasjeproblemer eller fuktskader senere.

Vi tenker spesielt på når vi skal selge da dette er noe megler går nøye over. Bare en liten tanke.... Det du spør om nå kan ikke jeg svare på, men det kan nok hun andre over her:o)

Skrevet

pappa er snekker og en god kompis av meg er elektriker så alt ble gjort "faglig" bare ikke tatt betalt for for å si det slikt=)

Skrevet

Ja, vet det. Er et lite dilemma det der!! Hehe! Vi må nemlig gjøre det billigst mulig. Spm blir da om det kommer til å ødelegge for oss senere ved evt salg.. Man skal jammen tenke nøye over det å pusse opp badet!!

Skrevet

Det er det som er skummelt, ja...Kan tape mye på og ikke ha hatt våtroms-godkjente folk til og gjøre det for seg... Derfor synes vi det var verdt og bruke de pengene.

Skrevet

jepp, satser du på å gjøre det selv må du være meget nøye iallefall, alt av helninger i gulv må være slik at vannet renner mot sluken, membranet på veggene må være riktig og godt smurt/lagt på osv, veldig mye å ta hensyn til...takstmann ser fort at at du har gjort det selv dersom det er gjort med slørv=)

når du skal selge kan det bli litt trekk i verdien dersom fagfolk ikke har gjort det og vanskeligere å få igjen på forsikringen skulle det oppstå fukt osv...

skal du spare penger men gjøre det riktig med fagfok osv, ville jeg sjekka godt opp med prisen på hva hver enkelt tar og be om gode priser og fastpris!

veggplater, fliser osv ville jeg da prøvd å få kjøpt når dem var på tilbud, mye å spare da, eller be forhandleren gi deg en god pakke pris dersom du er tenkt på å kjøpe alt på samme plassen!=)

Skrevet

Veldig gode råd;) Tusen takk for svarene!! Dere er kjempesnille som orket å skrive så mye!!:)

Skrevet

skulle bare mangle, moro å svare på noe annet enn bare baby-relaterte ting også av og til=)

vi kjøpte blandt annet en utstillingsmodell da vi kjøpte steemdusjen, sparte flere 1000 bare der...

har sed av og til at dem selger ut utstillingsmodeller av baderomsinnredninger og så det er bare å være på vakt i aviser, butikkvinduer osv dersom man skal gjøre et kupp=)

Skrevet

Fikser badet nå

Det er ca 7,5m2

Rev ned alt det gamle selv. Ned til bjelkene. La nye bjelker selv, og fuktbestansig spon. Hadde elektriker til å legge nye kabler.

Rørlegger til å flytte rør.

gulvlegger til å støpe nytt gulv pluss å legge nytt gulvbelegg.

Satte opp ensfarga slette baderomspanel selv (det kan man nemlig i hht våtromsnormen). Rørlegger til å kople nytt toalett pluss vask og badekar. Ny baderomsinnredning. Og elektriker til å kople lysene (for det har man ikke lov til selv i våtrom)

Satte selv opp paneltak som jeg malte hvitt med våtromsmaling.

Alt dette ser ut til å komme på ca 65 000.

Skrevet

Vi skal pusse opp badet nå.. Det er vel ca 6kvm tenker jeg.om ikke mindre. skal bytte ut/nytt:

- Dør (1500kroner)

- Vindu (1500kroner)

- Dusjkabinett( 5000kroner)

- panelplater på vegger ( tja??)

- våtromsbehandling til platene(tja??)

- alt nytt elektrisk

- alt nytt rørlegger

- ny do (ca 2500)

- ny baderomsinnredning( 9000kroner)

- nytt gulvbelegg med varmekabler, støp,armerings osv

- diverse snekkerting( 2000)

- diverse lister (2000)

- Nye håndkler (det skal jeg i hvert fall greie å kjøpe sjøl:))

Snekkerarbeidet gjør vi selv. Men vi må ha rørlegger, elektriker og en gulvbeleggmann til å sveise gulvebelegg. Rørlegger kjenner vi, elektriker kjenner vi og har en god tone med gulvbeleggmannen.

Har satt av 40 000kroner og håper på å greie det på under det. badet vårt MÅ pusses opp, og vi har ikke råd til mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...