Gjest Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Snakker barna deres i setninger, altså setter sammen flere ord? Min gjør ikke det enda... Har bare rundt 20 ord han... Virker som om alle andre to-åringer snakker så mye mer enn han! Han skjønner det aller meste vi sier da, så jeg regner med at det kommer snart....
Magandang anak ko Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Ja, men kom sent i gang. Nå går det i rasende tempo, nye ord og setninger hver eneste dag:o) Hun er to-språklig, de bruker ofte litt lenger tid på språket.
2blå og ?? i magen Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Hei .. 2 åringen min snakker veldig mye..Lange setninger, og alle mulige ord.. Men unger er forskjellige, og plutselig en dag snakker gutten din og som en foss .. De gjør seg forstått selv om de ikke prater så veldig mye..
Gjest Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Gutten min har begynt med det de siste 2 mnd. Han er 2 år og 1 mnd.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Min første var tidlig, men nummer to var litt sen. Forstod alt, men har igrunnen ikke snakket noe særlig før nå. Snart 3, og hver dag kommer setninger og ord som overrasker oss stort. Hadde ikke stresset med det før gutten fyller 3:)
Sluffsa Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Min er 2 år og 3 mnd og har fulle setninger på 6-8 ord, snakker som en foss og bruker ganske vanskelige uttrykk, men han har 3 eldre søste så tror det har mye å si på språket. eks: Vil ikke ligg i senga, ligg på sofaen og slapp av. Heter ikke mamma sin bil, heter pappa sin bil. ikke mamma kom og hent i barnehagen, far kom og hent. Syns selv han er ganske flink Kan synge hele "bæ bæ lille lam", "mikkel rev" og "fola blakken", og han kan telle til 20. Mini geniet til mamma ¤skrytskryt¤ Men ingen barn er like(Heldigvis)
Mille** Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Ja, hun ble 2 år for en uke siden og har lenge snakket i fulle setninger. Begge mine var tidlig ute med språket. Hun kan f.eks si: "mamma, kan jeg få brødskive". Kan jeg få gå ut" "Hvor er dukka mi?" osv. Barn er så forskjellige, plutselig så snakker han som en foss skal du se. )
sveis Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 4 mnd til det blir 2-åring her i huset da. Kan sette sammen 2 ord, men ikke fler. Har mange ord i ordforrådet sitt. Eldste sa nesten ingenting da hun var 2 år. Kanskje max 5-10 ord som vi kunne forstå. Bablet bare ellers. Var ca. 22 mnd før hun sa mamma og pappa. Barn er forskjellige. Du behøver ikke å bekymre deg ennå. Det er ofte slik med de som begynner å snakke sent, at når det først løsner, så kommer alt ganske fort. Akkurat som om de bare lagrer spåket etterhvert som de lærer det før de tar det i bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå