Gå til innhold

Hjelp - Melken forsvinner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg ikke hatt nok melk til gutten min på 3,5 mnd de to siste måltidene om ettermiddagen/kvelden.

Siden han var ca 2 mnd har han helt av seg selv fått en rytme der han sover fra ca 20-21 om kvelden til 6-8 om morgenen, så jeg nattammer ikke lenger. Har hatt nok melk, inntil nå de siste dagene. Hadde økedager mandag og tirsdag denne uka, men det ser ikke ut til å ha hjulpet.

I går kveld fikk jeg kun pumpet ut 30 ml! Så jeg måtte gi han mme også.

I kveld pumpet jeg ut 60 ml, og igjen mme for å stille sulten.

Har også hatt vondt i magen og begynte også å blø litt i går. Ikke som en mens, men mer enn noen dråper.... Det kan kanskje påvirke melkeproduksjonen? Har kobberspiral.

Han fikk vaksinene på onsdag og jeg trodde han var grinete pga det, men lurer på om han kanskje også var litt sulten. Kan ha påvirket melkeprod?

Jeg har også sovet litt dårlig denne uka, vært varm og svettet mye.

Er veldig bekymret for om melken forsvinner for godt!!!??!!!!!

Lurer på om det kan være mange uheldige faktorer som har påvirket prod denne uka? Eller er det noe jeg har gjort galt eller bør gjøre annerledes?

Planlegger å pumpe før jeg legger meg i kveld og i morgen tidlig, og håper prod tar seg opp!

Er det noen som kan hjelpe meg med gode råd?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du fått igjen mensen?? Hvis ikke kan disse blødningene være et tegn på at den er på vei tilbake.

du går relativt lang natt uten amming, vanskeligere å få til skikkelige økedøgn da, selv om gutten suger hyppig på dagtid. Ta noen dager der du pumper ammer minst hver 2 time på dagen og hver 3 time på natten, det kan ta 2-3 dager opptil en uke å kommer til et nivå som gutten er fornøyd med. Det går greit å pumpe på natt (synes jeg da...) Prøv dette og su skal se det ordner seg!!!!

Skrevet

Takk for svar!!!

Ja, mensen er tilbake med skikkelig blødning nå.

Pumpet ut 80 ml før jeg la meg i går kveld, og det la jeg i fryseren ettersom gutten min sov.

Han våknet 4.30 og da ammet jeg først, men han ble ikke fornøyd. Skriker og griner og nekter å spise mer. Pumpet ut 20 ml som han fikk, men han ble ikke fornøyd før han hadde fått 150 ml mme. Så det kan ikke ha vært stort i puppen. Puppen virker "tom", selv om den er stor, så jeg antar det er noe der inne men at det ikke kommer ut. Ser når jeg pumper at utdrivningen er dårlig, det kommer kanskje to stråler og så bare dråper. Tidligere har det sprutet ut!

Skal jeg gi han mme i tillegg til det lille han får fra puppen? (Dumt spmål?)

Igjen takk for svar! Ble så glad at jeg begynte å grine :)

Skrevet

Prøv eventuelt hjelpebryst med mme

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=41,

da stimuleres brystet til å produserer mens (du føler at)ungen får nok mat. Brystene er sjelden helt tomme...... Det produseres jo melk hele tiden, men tidvis er det mindre i dem, så som sent på kvelden og tidlig natt, men det som er der da er den gode fete melken.

Synes du utdrivingen er dårlig kan du prøve med varme omslag før du ammer, og når du ammer/pumper kan du stimulere motsatt brystknopp ved rulle den forsiktig mellom to fingre. Viktig at du har trua og slapper av, stresser du fordi du føler det kommer lite melk, har dette motsatt virkning på utdrivingsrefleksen. ER det skikkelig vanskelig synes du, be om resept på syntocinon nesespray, bruk det når du pumper. Massere det brystet du pumper når refleksen kommer, så ser du at du får frem dobbelt så mye melk på minimalt med tid.

Skrevet

Hallo igjen.

Etter å ha prøvd alle gode råd og kun fått ut 30 ml på en halvtime, så ga jeg opp. Ringte legen og fikk syntocinon nesespray, og nå er gutten mett og fornøyd og mamsen hans kan senke skuldrene, puh.

Er så glad det finnes hjelp å få her i verden!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...