Gjest Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Noen som vil dele erfaringer med meg?? Har nemlig det selv...
Nit@™ Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Jeg har en som er sen i utvikling både motorisk og språk/læreevne. Noe spesielt du lurte på?
Gjest Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Hvordan forholder du deg til det? Får dere noen spesiell oppfølgning eller utredning? Eller fått noe indikasjon på hva årsaken kan være? Jeg er så bekymret for sønnen min....
Gjest Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 var på utredning med hun eldste. var sen i alt som hadde med utvikling og gjøre. gikk når hun var 18 mnd,krabbet(eller satt på rumpa å akte seg frem) da hun var godt over året, pratet sent,plages enda med å forme ord(er 5 år),har vært plaget med å få i henne vanlig mat,har kun spist grøt,tørre brødskiver,potetmor,spagetti. spiser det fortsatt. har vært på jevnlige kontroller hos hs og lege,men det eneste de har vært litt bekymret for er språkutviklingen og det med maten.
Papira Mou Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Nå jobber jeg som støttepedagog og har ikke selv barn som er til utredning, men er mye med på å observere og kartlegge barn som har sen utvikling. Mange grunner til sen utvikling, og det trenger ikke å være "skummelt". Du skriver for lite til at jeg kan hjelpe deg, men råder deg til å ta kontakt med de som står for utredningen, jeg er sikker på at de er behjelpelige.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Vi har fått konstatert og blitt behandlet for kiss. Min sønn er snart 6 mnd og sliter med god kontakt mellom oss. Gripe etter leke feks er helt uint. Rulle... hva er det? Ligge på mage hva er det? Og god blikkkontakt er vanskelig å få.. Kan du huske hvordan barnet ditt var på dette stadiet og alder?? Jeg er skikkelig bekymret og får ikke sove.... Blir helt utmattet..
Gjest Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Sønnen min har vært innlagt på sykehus pga dette, der mente også Legen har hadde melkeallergi og han får nå Nutramigen. Vi skal bli fulgt opp på et habiliteringssenter... Men ofte får vi følelsen av at han kan leve i sin egen lille verden. Vi får kontakt men han detter fort ut... Vi trener med han for å få igang kordinasjon og rulle men føler dette ikke gir fremgang...
Gjest Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 datteren min var heller ikke noe flink til å ligge på magen eller rule frem og tilbake. grep etter leker gjorde hun,men var vel litt eldre enn 6 mnd. hadde god blikkkontakt med henne. det legene mente var grunnen til dette var pga hun var prematur. men jeg ville anbefalt deg å fått barnet ditt skikkelig utredet. det er bedre å få et svar på hvorfor det er slikt, enn å gå og undres i det fjerne på hva det er som skjer..
Gjest Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 Smokketrollet: Du nevner flere grunner til dette.. Kan du gi meg eksempler??
Papira Mou Skrevet 8. september 2007 #10 Skrevet 8. september 2007 Nå nevner du faktisk et godt eksempel, kiss syndrom...Regner med at dere går til behandling for dette. Kanskje du snarlig vil se bedring? Jeg kjenner ikke din sønn og det blir bare å spekulere ved å gi deg flere eksempler som du vil henge deg opp i. Han er jo fortsatt veldig liten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå