Gå til innhold

er babyen i magen døv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på revy i går, så team eckbo... og man kan mildt sakt si at det ble mye bråk. mye var for høyt for min del tilogmed. Ikke en eneste gang reagerte den i magen! den sparker livlig ellers, men der var den helt rolig. spøkte etterpå om at den måtte være døv... men--- tenk om den er det da?

er 25+5

erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å langt derifra et barn i magen, hører som bare det, etter en viss tid (uke) husker ikke nøyaktig ca 30 + -

Skrevet

Heisann.

Jeg lurte faktisk på det samme selv, i går kveld.

Husker med forrige mann så ble det fullt liv visst jeg gikk på kino, eller ble utsatt for andre høye lyder over litt lengre tid.

Skrevet

Er forresten 32 uker på vei.

Skrevet

jeg leste3 nemmelig i den boken som det ståt til mor/til far at de begynner å høre i uke 23.

hadde det på samme måte med førstemann. han reagerte påå høye lyder veldig godt. men ikke denne her altså.... hmmm...

Skrevet

mye skriveleif her... hehe

Skrevet

når babyen min er aktiv og spreller mye, og pappaen begynner å prate til magen, roer hun seg med en gang, tror at hun blir liggende å høre på stemmen hans!

prøv d!

(er forresten 31 uker på vei, så hørselen på min baby er nok litt mer utvikla enn din, ennå! så ikke stress hvis det ikke virker nå med en gang!)

Skrevet

Jeg var på festival hvor det ble spilt høy rockemusikk da jeg var i uke 25, og etter det jeg har lest så har babyen hørsel da. Den ellers så aktive gutten var bom stille de 3 dagene festivalen varte - pluss 3 dager ekstra! Tror du mammaen hans var bekymra da? Vi kødda litt med at den lille ikke likte rock i alle fall....Men han tilga mamma for å ha gått på en sånn bråkete greie og begynte da å sparke igjen etter en uke:)

Skrevet

Er det ikke sånn at babyer reagerer veldig forskjellig på støy, og det gjelder inni magen også? Noen er veldig skvetne, mens andre ikke bryr seg så mye med masse lyd. Trenger nok ikke bety at noe er galt!

Men det kan være greit å ha i bakhodet, og kanskje dere kan be om at de tester hørsel når babyen kommer ut? Fins gode metoder for å teste hørsel hos småbarn, men jeg vet ikke om alle sykehus har utstyr for det enda. Er snakk om å starte med screening av alle nyfødte for å fange opp de med dårlig hørsel, men jeg vet ikke om alle sykehus har sånt utstyr enda. Har fått inntrykk av at de har det på Haukeland, i alle fall, sannsynligvis har de det i Oslo også. Du kan jo nevne det for legen hvis du er bekymret senere.

Akkurat nå er det jo ikke mye å gjøre med, da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...