Gjest Skrevet 8. september 2007 #26 Skrevet 8. september 2007 tror det var 3 dl..husker ikke.. det var visst helt normalt.
tine29 Skrevet 8. september 2007 #28 Skrevet 8. september 2007 2 liter. Følte meg rimelig slapp da ja...Fikk blodoverføring,å ble raskt i veldig mye bedre form:)
rosa og en blå Skrevet 8. september 2007 #29 Skrevet 8. september 2007 490 med første var kjempe svimmel og datt i bakken (nesten jordmor tok tak i meg) når eg skulle dusje.. var svimmel i mange dager etterpå.. 350 denne gangen.. var ogso litt svimmel, men klarte i det minste å dusje
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. september 2007 #30 Skrevet 8. september 2007 Aner ikke men det var ikke mye i alle fall.. Kom meg fort inn i dusjen etterpå, var ikke svimmel eller noe
Kosel Skrevet 8. september 2007 #31 Skrevet 8. september 2007 MYE - men står bare stort blodtap i papirene mine. bare fosset ut når mokaken kom...de fikk ikke "målt" hvor mye... fikk ikke lov å stå opp første døgnet. svimmel og utrolig slack i en ukes tid..lav blodprosent, jerntilskudd og masse jernholdig mat. jm sa det var vanlig med rundt 500ml ..
Gjest Skrevet 8. september 2007 #32 Skrevet 8. september 2007 Nesten ingenting,, 200 ml Men det var nok blod for meg å miste,, hadde så lav blodprosent fra før så jeg var dårlig leeeeenge etter fødselen.
olebrum30_05&09&13 Skrevet 8. september 2007 #34 Skrevet 8. september 2007 1200 ml tror jeg.. var mye da.. fikk 2-3 poser med noe vann greier igjennom sånn kanyle i hånden å fikk ikke reise meg før 3 dagen... var helt grusom.. va svimmel lenge etter fødsel.. har ennå den dag idag for lite blod.. jenta mi er 2.5 år...
Mrs. X Skrevet 8. september 2007 #35 Skrevet 8. september 2007 1,2 liter ( krisesectio) fikk av ulike grunner ikke blodoverførsel. Tok lang tid å få opp jernlageret igjen.....
-Hengebuksvinet- Skrevet 8. september 2007 #36 Skrevet 8. september 2007 Litt over 2 liter. De bestilte opp blod, men merkelig nok klarte kroppen å ordne opp selv. Fikk noe drypp som tydeligvis hjalp på blodproduksjonen.
Feit og freidig <3 Skrevet 8. september 2007 #37 Skrevet 8. september 2007 2 liter, fikk cervixrift( skrives det sånn?) under 1fødsel - måtte sy to sting innvendig for å stoppe blødningen og fikk blod etter en dag og ble sengeliggende på eget rom i 7 dager. Men uansett så hadde jeg en flott fødsel og barsels tid. Med andremann mistet jeg 800 ml og ingen sting;-) Var utrolig fornøyd med Bærum sykehus begge gangene.
goldie Skrevet 8. september 2007 #38 Skrevet 8. september 2007 Jeg mistet også 1,5 liter blod. De gjorde alt klart til blodoverføring, men så slapp jeg heldigvis unna. Fikk beskjed om at en eventuell hjemmefødsel ved neste graviditet ikke var aktuelt. Nå hadde det så klart vært utelukka uansett da:-)
zadine Skrevet 9. september 2007 #39 Skrevet 9. september 2007 Mer enn 2 liter. hadde meget komplisert fødsel for tulla ble sittende fast med skuldrene. Ble både klippet og revnet. Da de skulle sy så måtte de legge meg i narkose for da maktet jeg ikke mer. Hadde da vært i fødsel i et halvt døgn. Jeg måtte opp og gå dagen etter fordi tulla lå på spedbarnsintensiven. Jeg fikk 4 poser konsentrert jern rett inn i årene. Men jeg hadde et hematom så jeg fortsatte å blø. Dag 3 etter fødsel fant de ut at de skulle sjekke blodprosenten min fordi jeg ble slappere og slappere. Hodet verket konstant og ingen skjønnte hvorfor. Etter målingen ble jeg sendt rett i seng, og fikk 2 poser blod. Skal si det hjalp når de endelig traff de tynne blodårene mine. Jeg kjente meg kvikkere jo lenger ned i blodposen jeg kom;-) Alt gikk jo bra, men jeg hadde ikke veldig mye blod å gå på.;-)
NessaS Skrevet 9. september 2007 #40 Skrevet 9. september 2007 Jeg hadde hastesnitt da. Men jeg husker legen sa da de drev og sydde meg igjen: " Jeg har ikke hatt noen på operasjonsbordet som har mista så lite blod." Så jeg hadde vel tydeligvis ikke blødd så mye.
snirkeline Skrevet 9. september 2007 #41 Skrevet 9. september 2007 Har ikke peiling,men det har nok ikke vært så veldig mye. Vært i dusjen etter kort tid alle tre gangene,fin form. Aldri noen som har nevnt noe....er det vanlig at de opplyser om det?
Gjest Skrevet 9. september 2007 #44 Skrevet 9. september 2007 400 ml sa de. Det er mer enn normalen, men som gravid har man mer blod i kroppen enn vanlig så det gikk helt greit det:) Men lurer på om det er derfor jeg var så trøtt og fjern i "evigheter" etterpå..
Medium fikk guttebass Skrevet 9. september 2007 #45 Skrevet 9. september 2007 1,2 liter. Morkaka satt fast og det bare fossa blod ut. Måtte på operasjonsbordet for å få den ut. Fikk blodoverføring.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 9. september 2007 #46 Skrevet 9. september 2007 2600 ml (altså 2,6 l) - ikke vanlig!!! Det er svært mye!!! Mistet bevisstheten, fikk blodoverføring og måtte i tillegg operere ut morkaken, den satt fast. Lå på intensiven i 2 døgn, ble overflyttet barselavdeling og lå der i 9 dager!!! Kunne ikke stå på bena de første 4 dagene - bare lå der. Jeg ble sykmeldt og sambo overtok min barselpermisjon fordi jeg var avhengig av hjelp hjemme de første ukene... Var for jævlig, lå i nesten 2 uker hjemme før jeg greide å fungere sånn delvis normalt, altså gå på do og dusje uten følge (gikk i gulvet mange ganger!) - tok ca 6 mnd før jeg kom meg ordentlig. Gikk på tøff jernkur i 6 mnd! I dag er alt bra 19 mnd etter fødsel =) Tror det er vanlig mellom 2-6 dl, alt over det regnes som mye!
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 9. september 2007 #47 Skrevet 9. september 2007 Ca 1500ml,var akutt-ks.Det ble vurdert blodoverføring,men de ville se det an.Jeg fikk bare jerntabeletter.
klg,2 boys now:) Skrevet 9. september 2007 #48 Skrevet 9. september 2007 mistet 600ml,men hadde veldig lav blodprosent.de skjønte ikke at jeg greide å stå oppreist,men jeg var sta å skulle hjem..hehe..var så svimmel at jeg holdt på å gå i gulve mange ganger,men latet som det gikk så bra..var jo helt grå i ansikte.enda ikke helt bra blodprosent,men tror kroppen min bare er sånn.føles ok nå,blir fort svimmel da.
Gjest Skrevet 9. september 2007 #49 Skrevet 9. september 2007 250 ml første gangen og 200 ml andre gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå