Gå til innhold

...og med det samme...navnet Gea, hva synes dere om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte det her om dagen, var litt spesielt, men ganske fint!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke noe om det, mindre pent- når du først spurte. Leste i avisen om en baby som het Rine. Usikker på om gutt eller jente, men stygt det og....

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ser for meg en person som må gå hele livet: Nei, jeg heter ikke Tea, men Gea.

Skrevet

Heisann, Gea blir litt sært for meg, hørte og om ei som het Nea. Blir litt sånn "nå skal vi finne et spesielt navn, da bytter vi bare ut T-en i Tea ( eller L-en i Lea) med en annen bokstav..."

Skrevet

mmm, jeg liker spesielle navn. men dette klang liksom ikke såå fint i mine ører.

Skrevet

Jentenavn eller?

Syns det blir litt for sært å kalle ungen sin for Gea, ikke for å støte noen, men ungen skal leve med navnet hele livet.

Litt kjipt om folk lurer på om det er jente eller gutt, om de hørte skjevt og navnet egentlig var Thea, eller om det er et kallenavn etc.. Greit med spesielle navn, men de bør ha et klart gutt/jente skille, og de bør være slik at man slipper å lure på om man hørte rett.

Kjedelig for barnet om det må gjenta navnet flere gangen hver gang h*n presenterer seg, og det er skrivefeil på nesten alle brev som h*n får.

Dessuten kan et så spesiellt navn være opphav til erting/mobbing på skolen..

Skrevet

Hmmmm...bare jeg som synes det er kult, altså??? Navnet har egentlig festa seg litt på netthinna, kunne tenke meg det hvis jeg får en jente... Kom igjen da, ingen positive????

Skrevet

Jeg har en i klassen som heter Gea. Jeg hadde aldri hørt om det før da. Men det blir ikke slik at noen tror hun heter Leah eller noe, man hører tydelig at hun heter Gea. Jeg kunne ikke tenkt meg det navnet, men dersom du liker det så ta det, man blir vant til det, synes ikke det er noe galt med navnet, men jeg ville ikke kallt barnet mitt fro det

Skrevet

jeg har hørt det før..i england:o)

direkte stygt er det jo ikke,men jeg føyer meg i rekkene over her og ville nopk(og skal faktisk) kalle datteren min leah istedet

Skrevet

hihi,fint navn tryne:oD blir en leah marie her;o)delvis oppkalt etter meg sjøl(mellomnavn)

Skrevet

Hvis du vil kalle ditt barn for noe litt utenom det vanlige så ikke si noe før ungen er ute. Sier du det til folk før fødsel: "Vi skal kalle jenta for Ane-Pane" Så får du dette tilbake: "Herregud, det er det styggeste, dere MÅ ikke finne på å kalle ungen for det!"

Sier dere til besøkende på barsel at: "Hun heter Ane-Pane!" Så får du i verste fall denne: "Å? Ane-Pane, det var et skjeldent navn..." og så venner folk seg til det etterhvert.

Hvem lo ikke av navnet Mette-Marit først? Trym Didrik, Birte Annabell? Men nå "kjenner" vi menneskene, vi har vendt oss til det og ingen tenker over det mer.

Bare tenk over alle de snodige navnene på de du gikk i klasse med på feks barneskolen: Kjell Tore, Leif Johnny...ingen som reagerte på det.

Liker du Gea, så go for it!

Skrevet

Kakemonsteret du er et geni:) Da blir det Gea her!!!

Takk for innspill til dere andre også, da...når dere får se henne så synes dere sikkert navnet blir fint fordi ungen kommer til å bli så vakker:) He he

Skrevet

man venner seg til alle navn:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...