UnePune äntligen hemma! Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Har mange venner med barn, men ingen som er spesielt opptatt av enkelte merker på hverken utstyr eller klær, i hvert fall ingen som har nevnt noe spesielt på det. Kan man arve, er det også topp =P Må innrømme at jeg blir litt påvirket av alle testene, men blir samtidig smårar i huet av det!
~sjiraff~ Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Opplever ikke kjøpepress til snuppa hverken her inne eller i RL jeg.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Det jeg synes er på grensen til latterlig her inne, er at hver gang Foreldre&Barn lanserer en test LØPER folk ukritisk i butikkene og shopper, og så kommer klagene... "åååååh, bilsetet passer ikke i bilen min!", "æsj, ungen min er våt hver dag", "bleiene passer jo ikke" osv osv..! Jeg stoler mer på meg selv og på min egen erfaring, men leser mye av det som skrives her inne, og tar det til betraktning også... Tror man kommer langt med litt kunnskap, litt sunn fornuft, og magefølelsen :-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Signerer sjiraff =)
Carnivale Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Jeg opplever heller ikke kjøpepress, verken irl eller her inne. Jeg kjøper det jeg vil, dyrt eller billig, men hører gjerne på råd ang utetøy og kvalitet på merker.
Mille** Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Opplever ikke kjøpepress hverken her eller IRL. Har ei venninne (som ikke er dib bruker), som anbefalte meg vinterdress når vi skulle flytte opp til det kalde nord. Da anbefalte hun reima, billigdressene fra cubus ol. funker dårlig her iflg. henne. Kjøpte reima og er veldig fornøyd. Syns ikke det var press fra hennes side, jeg spurte om et tips og fikk det. )
OsloMor Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Kan hende jeg spør folk er inne om råd, men folk er flinke til å anbefale og tipse rimelige ting synes jeg da. Er jo litt selektiv med tanke på hva slags info jeg tar til etterretning, spå ikke noe kjøpepress hverken her eller der;-)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 JEG ELSKER SHOPPING =0) så jeg føler ikke noe press jeg går helt på egen vilje i butikker kjøper det jeg føler for =0) Har venninner som jobber med barneklær følger mange ganger deres anbefallinger når det er plagg som er viktige som parkdress og gode sko.
OsloMor Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 ALTSÅ ikke noe kjøpepress, skulle det stå.
Beama Skrevet 8. september 2007 #10 Skrevet 8. september 2007 Litt kjøpepress er det over alt.. desverre. Men prøver å ikke la meg påvirke av verken folk her inne eller i virkeligheten. Følger med på tester og annbefalinger men lar ikke de være avgjørende for mine valg=) Kjøpe ting som passer til mitt barn uvhengig av pris og merke. Ingen andre kan avgjøre hva som er best for mitt barn. Og det som er så flott er att alle barn er forskjellige... med forskjellige behov=)
*Kleopatra Skrevet 8. september 2007 #11 Skrevet 8. september 2007 Nei, synes ikke det er noe kjøpepress. Jeg titter på testene og spør venninner om hvilke erfaringer de har, og så kjøper jeg det jeg synes er fint og virker som er bra.
Diva Muffin Skrevet 8. september 2007 #12 Skrevet 8. september 2007 Jeg har venner i forskjellige "lag", men kan ikke si jeg opplever kjøpepress. Ikke her heller, egentlig. Hvis folk ser rart på meg fordi jeg ikke har det man burde ha av merker og farger, så driter jeg egentlig veldig i det... Jeg er en sånn som alltid har gått mine egne veier
ALIICE Skrevet 8. september 2007 #13 Skrevet 8. september 2007 Nei, ikke noe kjøpe press! Verken her eller der!
sveis Skrevet 8. september 2007 #14 Skrevet 8. september 2007 Mer kjøpepress her inne enn i real life ja. Merker jeg har blitt mer opptatt av merker nå enn da eldste var liten og jeg ikke var bruker av internettforum. Da kjøpte jeg det som så bra nok ut og prisen var et viktig kriterium selv om jeg ikke hadde dårlig råd. Hadde arvet stellebord og vogn, og var godt fornøyd. Må innrømme jeg har brukt mye mer penger på div utstyr og merkeklær til den minste. Mye vi godt kunne klart oss uten. Og da er det her inne jeg har blitt påvirket, ikke av venner og bekjente. Det er generelt ikke kjøpepress på barneklær og utstyr her jeg bor, da det ikke er noen barneutstyrsbutikker her, og eneste klesbutikkene med barnetøy her er cubus og en sportsbutikk. Og hvis folk bestiller klær, så er det stort sett fra Ellos, Sparkjøp og HM.
sveis Skrevet 8. september 2007 #15 Skrevet 8. september 2007 Altså, jeg mener ikke at jeg blir presset til å kjøpe ting og tang fra folk her inn, men blir påvirket til å få lyst til å kjøpe det, og da gjør jeg ofte det også..
Gjest Skrevet 8. september 2007 #17 Skrevet 8. september 2007 Føler meg bare opplyst av å vere her inne jeg... Siler jo, men kjenner en del nick jeg etterhvert stoler på fordi de råda jeg har fått stemmer. I rl snakker vi lite merke, og føler igrunnen at her inne er folk litt mer ærlig. Til vanlig er jeg sammen med folk som er veldig skeptisk mot å snakke merker.
Kosel Skrevet 8. september 2007 #18 Skrevet 8. september 2007 ikke egentlig. har arvet masse - og syntes det er kjempe greit...vokser jo så fort at ting ikke rekker ¨å slites...Er ikke veldig opptatt av merker, handler på pris, men alright å spørre folk både her inne og venner om råd/erfaringer med ting og tang..
Gjest Skrevet 8. september 2007 #19 Skrevet 8. september 2007 Jeg har aldri opplevd noe "kjøpepress" verken ute i verden eller her Jeg har alltid vært opptatt av å kjøpe ting som er praktiske og som kan vare en stund. Derfor er jeg opptatt av barneutstyr på lik linje med ting jeg kjøper til huset, til meg selv osv. Har laget meg en liten liste over ting jeg har prøvd ut på tuppa som jeg syntes har vært fint og som jeg absolutt ikke har likt. Hvilke merker som jeg synes holder seg ok, hva jeg kan kreve av et bilsete, en vogn o.l. Er nok MYE jeg ikke kommer til å kjøpe til en eventuell nestemann ja, som jeg bare MÅTTE ha til snuppa
Mrs. Bouquet Skrevet 8. september 2007 #20 Skrevet 8. september 2007 Kjenner kjøpepresset overalt jeg, tror nok jeg har en kjøpesvulst som presser på i min egen lille hjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå