Gå til innhold

Noen sykepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal søke til neste år...

Dere som er ferdig utdannet. Er dere fornøyd med yrkesvalget deres? Har dere en kjekk jobb. Det som vegrer meg mest er frykten for mange tunge løft....

Gleder meg til å lese svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg angrer ikke yrkesvalget. Men jeg har valgt å holde meg i fengselshelsetjenesten. Ingen tunge løft der, men masse andre utfordringer. Har vært sykepleier i over 10 år, og prøvd div. avdelinger... Eldreomsorgen var mest tragisk.... der er man stort sett alene som sykepleier og har alt for mye å gjøre....

Skrevet

Jeg er fornøyd med yrkesvalget mitt, men har hele tiden tenkt at jeg skal ta videreutdanning. Får se hva det blir etterhvert. Noen tunge løft er det, men man må være flink å bruke kroppen riktig og ikke mist de hjelpemidlene man har tilgjengelig som sengen og heis f.eks.

Det kan til tider være slitsomt, men det gir meg masse, man møter utrolig mange takknemlige mennesker.

Skrevet

Jeg er det, og angrer ikke, men tror sikkert jeg kunne trivdes i andre bransjer også. Kommer litt an på hva du ser for deg i forhold til eventuell fremtidig jobb. Har du noen tanker rundt det?

Skrevet

Jeg er sykepleier, har ti års erfaring fra hjemmesykepleie hovedsaklig. Jeg er kjempefornøyd med yrkesvalget mitt, grunnutdanning som sykepleier kan ta deg dit du vil egentlig. Det er mange spesialiseringsmuligheter og du vil være attraktiv ift andre jobber også.

Tunge løft er det lite av, forflytninger blir du opplært i, og jobber du smart er det lite å frykte.

Hvis du liker å jobbe med mennesker og ser utfordringer i stedet for problemer så vil du stortrives som sykepleier.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er ferdig om 6 uker, og har jobba ekstra på barneavd. på sykehuset i ett år. Stortrives, og det er definitivt barn jeg skal fortsette å jobbe med:)

Ikke mange tunge løft på barneavd., mye annet og du kan velge uten løft.

Finnes deltidsutdanning over 4 år og, kjekt med små barn i alle fall, og om du vil jobbe i tillegg.

Lykke til med valget:)

Skrevet

Takk for flotte svar! Nå ble jeg bare enda mere gira! Jeg god utdanning og fast jobb, men jeg har så lyst å jobbe med mennesker. Å ha en jobb der jeg føler jeg betyr noe for andre. Men jeg lurer likevel på hva dere tjener i året... sånn ca altså:-)

Skrevet

Jeg ble ferdig utdannet for 2 år siden, har ikke angret! Jobbet 5 år på sykehjem og nå på sykehus etter jeg var ferdig. Stortrives!

Det er ikke noe som heter å løfte i sykepleien, man forflytter :) Det er et eget kurs i løpet av studiet (det hadde i allefall vi). Dessuten er det mange hjelpemidler så man skal ikke behøve å løfte, og ingenting som heter at man ikke har tid til å hente/bruke de. Hvor fysisk tungt arbeidet er varierer fra sted til sted og avdeling til avdeling. F.eks er det tyngre å jobbe på en medisinsk avdeling med mange syke eldre enn en ortopedisk der det oftere er yngre, friske folk som "bare" har brukket noe. Desto viktigere er det å bruke hjelpemidler og teknikker på medisinsk. Det er i allefall min erfaring =)

Lykke til =)

Skrevet

Tror startlønna ligger på ca. 280.000 nå, men ta det med en klype salt. Jeg tjener 330.000 + tillegg, da har jeg ti års yrkespraksis og stilling som sykepleier 1 - dvs arbeidsleder.

Skrevet

Jeg tjener ca 350 000,- i året. Har risikotillegg som drar opp en god del. Får kveldstillegg ved siden av. Jobber ikke helg. Har kun bakvakt hver 6. uke.

Skrevet

Dette høres lovende ut! Jeg bor i Bergen og må bli boende her. Er det noen som vet hvilke alternativ jeg har da? Kun fulltid på HiB og Diakonhjemmet eller er det deltid også. Dette blir UTROLIG spennende! Angrer bare på at jeg ikke svingte meg rundt før sånn at jeg kunne vært igang nå! Kkkkkleeeeem til alle som har svart meg!

Skrevet

Diakonhjemmet har deltid og samlingsbasert, men tror man må betale der. Du får undersøke på hjemmesiden deres, jeg vet ikke mer enn at det finnes. Starter vel opp nå i januar eller noe der.

Skrevet

Januar?!?! JIPPI! Jeg skal surfe litt og se. Lykke til med de siste 6 ukene ellapia:-)

Skrevet

Takk for det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...