Gå til innhold

2 mnd og grøt...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei dessverre,men hvorfor ikke mme i stedet, små mager er følsome for fast føde så tidlig, så det er nok bedre å suplere med mme en eller flere gang om du ikke har nok melk selv :-)

Skrevet

Har ei vennine som ga jenta si grøt da hun var 3 mnd,og hun ødela magen til jenta.

Idag er hun 16 år og sliter fortsatt med magen.

Så jeg annbefaler deg til å vente til ungen er minst 4 mnd,for det er jo en grunn til at du ikke får kjøpt grøt til 2 mnd.

Vent du,så slipper du sikkert unna en del problemer.......

Skrevet

han får kun mme.. spiser lite og sjelden... er urolig for at han ikke får nok næringstoffer i seg... men nevner jeg det til hs er jeg ett hodet mindre før jeg er ferdig å snakke... de er jo imot det meste... alle skulle jo ammet ifølge de... men ikke alle som kan el får det til...

Skrevet

unger på 2 mnd har ikke behov for grøt i det heele tatt!! vent iallefall 2 mnd til! blir gode å mette på mme!!

Skrevet

Tror nok jeg ville holdt meg til mme ja. Skriv gjerne litt mer om hva som er problemet med inntaket av mme så kanskje vi har noen råd? Hvor mye spiser h#n, alder, hvilken type bruker du osv?

Skrevet

Prøv å øke mme i første omgang, skulle ikke det være nok kan du jo forsøke velling.

Skrevet

han er 2 mnd og 5 dager... gir han nan1 og han spiser hver fjerde time... sover hele natten.. legger han rundt 8 halv 9 og sover til mellom halv 7 og 8... han spiser mellom 100 ml og 140ml... innimellom skjer det at han drikker 150 ml... men det er sjeldent... tidligere spiste han mye oftere... da var det mellom 2 og 3 timer mellom måltidene..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Det er jo en helt normal utvikling! Spiser han for lite så kan det jo ha noe med å gjøre at han har vondt i magen, og da er grøt i alle fall ikke gunstig.

Skrevet

Dette høres jo egentlig greit ut. Hvor mange måltider blir det per dag? Malen er vel 5-6 måltider med 130-160 per gang. Har du fulgt opp vekten på hs? Så lenge den er i god utvikling så ville jeg ikke bekymret meg. Lillegutt her hadde en periode fra 2-3 mnd der han spiste lite, ofte var det såvidt 100 ml men så var han oppi 7-8 måltider per døgn. Sover babyen din så godt om natten så betyr det vel at han er godt fornøyd så ville ikke begynt med noe grøt da.

Skrevet

ca 4 måltider... vekten er nesten på normal streken

Skrevet

jammen hva er problemet da? ungen din spiser jo myye mer enn hva min gjorde på den tiden der!! hun er 5 mnd nå, og spiser ikke mer enn 100-130 ml hver fjerde time, har akkurat begynt med grøt....!! så der er jo ikke noe grunnlag for å starrte med grøt, tenkt på tarmsystemet til barnet ditt da, er jo ikke klar for så tøff kost enda i det hele tatt!!

Skrevet

Synes kanskje han spiser litt sjelden? Jeg ville førsøkt å øke med ett måltid eller to om dagen, for å øke magevolumet til babyen din. Eller bruke laaang tid på å få i han så mye mat som mulig per måltid. Det var rådet jeg fikk av helsesøster. Men min baby har altså lagt på seg litt lite. Du må undersøke det først. Hvis vektutviklingen er tilfredsstillende, så trenger du ikke øke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...