Vektemor Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Jeg er gravid i 7. mnd, og i kveld oppdaget jeg litt blod i trusa, ca. like mye/stort som en kronestykke. Det har også vært enormt med liv der inne siste 14 dagene, er helt sår i mageregionen, våkner på natta av at han sparker. Er dette farlig, eller er det vanlig at man kan blø litt. Takk så mye for svar.
Go`mamma`n... Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Jeg har den oppfattelse at man ALLTID skal kontakte føden ved blod i sv. Jeg hadde ringt.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Jeg vet ikke. Men jeg hadde ringt til jordmor for å høre med henne jeg. Ingen grunn til å sitte hjemme å lure.
Ducchini Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Hei! Det er helt vanlig å blø litt, både tidlig og sent i sv.skapet. Mange som gjør det. Men hvis du er veldig bekymra , synes jeg du skal dra å sjekke det, bedre å sjekke en gang for mye. Eller du kan jo feks dra til jordmoren din på mandag, hvis du går til jordmor da:-) Ha en fortsatt fin helg og lykke til videre :-)
~~¤April baby¤~~ Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Mitt råd er at det ALDRI er greit å spekulere om ting er farlig når man er gravid!! Ring føden og spør de du,ring med en gang! Som jordmoren min sa,bedre med en tlf for mye,enn en for lite. Trygg mor = trygg baby. Lykke til.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Jeg blødde et par dråper når jeg var sånn ca 25 uker med førstemann. Jeg ringte føden, og måtte komme rett inn for kontroll. Alt var i orden, men de sa at blødninger sent i svangerskapet skal alltid, alltid sjekkes! Om ikke annet fordi det kan være UVI, og det er ikke bra såpass sent. Ring, du!
Vektemor Skrevet 8. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2007 Takk for svar. Da tar jeg en telefon, bedre å være sikker.
Vektemor Skrevet 8. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2007 De sa at så lenge jeg kjente liv og at jeg ellers var i ok form, så var ikke dette noe farlig. Jeg måtte selvfølgelig se an om det kom mere blod. Jeg nevnte dette med infeksjon, og hun sa da at hvis jeg fikk feber, eller hvis allmenntilstanden min ble dårlig eller fikk flere blødninger, så skulle jeg ringe tilbake. Så da får jeg bare krysse fingre for at alt går bra.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 8. september 2007 #11 Skrevet 8. september 2007 Jeg hadde ringt med en gang. Har ikke sett en dråpe i svangerskapene så om det hadde kommet noe hadde jeg dratt dit eller ringt med en gang. Masse lykke til er nok ikke noe men greit med en sjekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå