Gå til innhold

Noen som er enslig med barn som eier leilighet/hus??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så inni hampen bortkasta å kaste flere tusen kroner ut vinduet på å leie så jeg har så innmari lyst til å kjøpe mitt eget krypinn. Men har jo ikke store inntekten når jeg er alene med ett barn så det er vel ikke håp..? Noen som har klart dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tenker jeg selvsagt på om noen har greid å få lån altså og om dette har gått bra økonomisk.

Skrevet

jeg fikk ikke lån, men det var fordi husbanken av prinsipp ikke lånte ut til folk som studerte. men prøv.

høret om en lærer uten barn som ikke fikk lån i husbanken pga for lav inntekt.

men det spørs jo fra kommune til kommune. prøv i vei

Skrevet

Jeg er alene med jenta mi på 1.5år. Eier leil i blokk og det fungerer kjempebra!!! 3 roms, så vesla har sitt eget soverom.

Har vel 500.000,- i lån sånn omtrent, å vi klarer oss veldig bra!

Sparer litt til vesla itillegg oxo.

Er man alene, får man jo egentlig bra med penger da!

Bostøtte, kontantstøtte, overgangsst, bidrag, småbarnstillegg...

Men det vet du vel kanskje fra før!? :)

Å få meg egen leil er det beste jeg noengang har investert i!

Så godt å ha no eget lixom!!!

Ønsker deg iallefall lykke til!

Skrevet

Ja får alle stønadene, men prisene på leiligheter og hus er skyhøye her jeg bor. (Bor i en liten by men...) Så jeg har vel ikke sjans på å få lån uten at jeg har egenkapital..?

Skjønner godt at du synes det er topp med egen leilighet. Å ha noe eget er så mye friere.

Får vel sjekke ut litt å se hvor langt jeg kommer. :-)

Skrevet

Jeg kjøpte leilighet (som ikke var bygget) sammen med pappaen til jenten min, men så ble det slutt mellom oss.

Det skjedde også før det var ferdig bygget, så vi hadde ikke betalt noe.

Vi ble enige om at jeg skulle kjøpe leiligheten, og med en hjelpsom og litt småstreng pappa med meg til husbanken, klarte jeg faktisk å få startlånet på 840 000,- selv med kun alenemorstønader...

Resten har jeg lånt av pappa (leiligheten kostet 1,130 000,-)

Jeg klarer meg, men det er tøft økonomisk. Men jeg er utrolig glad for å eie min egen leilighet (selveier i tillegg) slik at jeg slipper å kaste pengene ut av vinduet, som du sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...