Gå til innhold

Trenger synspunkter.. ang bekledning i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er andre vinteren gutten min er i barnehagen nå, og har gjort meg noen erfaringer ang hvilke merker som holder mål og ikke. Hadde en helly hansen dress i fjor, som jeg ikke var spes. fornøyd med. Det jeg og la merke til var at de i barnehagen kledde sønnen min med ullundertøy, jeans eller hva han hadde akkurat den dagen i bhg, genser og til slutt dressen over alt dette. Jeg mener at det må være ganske ubehagelig med spesielt dongeribukse under en vinterdress, og tenkte at det kanskje var pga den dårlige dressen.

I år har jeg kjøpt inn ullfleece fra nøstebarn og reimadress til gutten min. Jeg har lagt ullfleecesettet i korga hans i barnehagen, og nevnte for de at de kan bruke det under dressen og evt under regntøy. Men det virker som om det er for mye arbeid for de å skifte på sønnen min før han skal ut, så ullfleecen ligger der helt ubrukt...

uff, ble langt og rotete dette her, men jeg blir så usikker på dette med bekledning. Det skal vel holde med et slikt ullsett under en dress? Er det virkelig for mye forlangt at jeg ber personalet skifte på han før de går ut, eller er det helt ok med dongeribukse/joggebukse under??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke holdbart at de gjør det slik.Men vet at det ikke er alltid de har tid eller rett og slett tenker seg om i en hektisk hverdag Jeg har aldrig på ungen min dongeribukse,og dte er pga av akkurat dette...Jeg ville tatt opp dette på foreldremøte i fellesskap,er HELT sikkert så og si ALLE foreldre som har samme mening som oss,men har kansje ikke tenkt så masse over det...er jo kjempe ubehagelig å ha kansje strømpebukse,vanligbukse,ull/flees og SÅ dress...

Skrevet

det er vel kansje litt varmt med dress og nøstebarn sin dress nå, kansje det er derfor de har gjort sånn?

man trenger ikke tenke langt før man kjønner at olaklær ikke er digg under en dress. det hadde jeg tatt opp

Skrevet

Ja, jeg skjønner godt at de ikke gjør det nå, men tenkte jo at dette var noe som de kunne bruke under feks regntøy også.. ikke noe særlig med dongeri under regntøy heller.. nei, jeg tror bare jeg får slutte å ha på han dongeri i barnehagen..

Skrevet

I tulla sin barnehage tar de av henne buksa, og tar på fleesedressen utapå strømpisen. Dongeri i dressen må være ekkelt ja!

:)

Skrevet

ja det er kansje ikke så dumt, jeg har kjøpt inn masse joggebukser som han har på seg i barnehagen.

billig, behagelig og greit :-)

Skrevet

Jeg tror det kan gå litt fort i svingene når de skal kle på hundre unger på en gang i en barnehage. Jeg syns det er helt uaktuelt å gå med dongeri under dressen, så her har vi tynne ullbukser på fra morgenen av. (Ikke enda, altså! Venter til det blir kaldt) En del er hjemmestrikket, men Janus har fine "joggedresser" i supertynn ull som er så fine. Ullgenseren lar vi da ofte henge i garderoben når han skal være inne, for det kan bli for varmt.

Nå som det enda er varmt, tar vi på vanlige joggebukser i bomull n¨år jeg ser at det blir en våt dag, de er komfortable nok under regntøy. Dongeri bruker jeg kun når jeg ser at været er tørt.

Men den ullfleecedressen er vel for varm enda, tror du ikke?

Skrevet

Jo, kan godt være den er for varm altså, men ull skal jo liksom regulere temperaturen? Jeg skal iallefall sørge for at det blir brukt iløpet av vinteren:) Tenker du forresten på janus sin prinse/prinsesseull? den er jo knallgod! Kanskje noe sånt ikke hadde vært så dumt nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...